مسیر صعودی در بازار جهانی فولاد

مسیر صعودی در بازار جهانی فولاد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی هفته قبل بالاترین اثر را روی بازارهای جهانی به خصوص در حوزه فلزات بر جای گذاشت.

 

به گزارش استیل پدیا، بررسی‌ها نشان می‌دهند رشد قیمت‌ها در همه حوزه‌ها تقریبا مشهود بود و در این بین بهای فولاد و اجزای متشکله آن تاثیرات بالایی را پذیرفته‌اند. کارشناسان می‌گویند هرچند این اثرات موقتی به نظر می‌رسد، اما دیر یا زود روند افزایشی قیمت‌ها در بازار فولاد بازخواهد گشت چراکه تقاضا به بازارها تزریق شده و این افزایش تقاضا خود به‌عنوان مولفه‌ای مهم عمل می‌کند.

 

قیمت ورق در آمریکا سرانجام بالا رفت

 

بازار نقدی ورق در آمریکا سرانجام با توجه به روند صعودی بازارهای مواد اولیه خود را بالا کشید. ورق گرم 11 دلار در هر تن بالا رفته و 518 تا 529 دلار در کارخانه رسیده که از اواخر ماه مه ‌تاکنون اولین رشد قیمت بوده است.از طرفی بازار ورق سرد فعلا در ثبات است و قیمت 771 تا 783 دلار در هر تن در کارخانه اعلام می‌شود. این بازار البته فعلا نسبت به رشد قیمت قراضه و سنگ آهن مقاومت کرده ولی شکی نیست به زودی بهبود خواهد یافت.در این بین آخرین قیمت قراضه خرد شده در بازار داخلی آمریکا 240 تا 245 دلار در هر لانگ تن ثبت شده که نسبت به هفته قبل 20 دلار بالا رفت.

 

میلگرد صادراتی ترکیه رو به بالا

در این بین میلگرد صادراتی ترکیه همچنان صعودی است و 430 تا 445 دلار در هر تن فوب شده است، درحالی‌که برخی قیمت پیشنهادی را 440 تا 445 دلار نیز اعلام کرده‌اند. این در حالی است که خریدار زیاد در بازار وجود ندارد و اخیرا آمریکا در 445 دلار معامله داشته است. به علاوه فولادسازان ترکیه امیدوارند کاهش فشار از جانب چینی‌ها تقاضای میلگرد صادراتی آنها را بهبود بخشد. این در حالی است که انتظار می‌رود هفته جاری نیز قیمت میلگرد ترکیه بالاتر برود چون قراضه و بیلت صعودی هستند. در این بازار قیمت قراضه همچنان رو به بالا است و در آخرین خریدها از اروپا نیز این رشد قیمت‌ها مشاهده شده است.

 

قراضه مخلوط بلژیک در 263 دلار در هر تن سی‌اف‌آر نهایی شده و متوسط قیمت قراضه سنگین 25-75 اروپا از 247 دلار به 251 تا 253 دلار رسیده است. قیمت خرید قراضه از بازار داخلی ترکیه بین 196 تا 226 دلار در هر تن بدون 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که تا 19 دلار رشد داشت. هفته گذشته میلگرد صادراتی ترکیه تا 15 دلار در هر تن بالا رفت و 420 تا 435 دلار در هر تن ثبت شد. قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه در حدود 430 دلار در کارخانه شنیده شده و انتظار می‌رود باز هم بالا برود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران