پیشنهاد افزایش تعرفه واردات اقلام فولادی به دولت

پیشنهاد افزایش تعرفه واردات اقلام فولادی به دولت

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه ۱۰ درصدی برای شمش و ۲۰ درصدی برای سایر مقاطع فولادی تعیین شده که به اعتقاد ما باید این ارقام افزایش پیدا کند، گفت: هم اکنون مشغول ارائه پیشنهاد برای اصلاح تعرفه فولاد هستیم.

 

مهدی کرباسیان در مورد وضعیت تعیین تعرفه واردت فولاد اظهارداشت: به نظر ما تعرفه بعضی از اقلام فولادی باید افزایش پیدا کند زیرا شرکت های فولادی از جمله مبارکه که 10 درصد از قیمت های خود را کاهش داده اند باز هم با مشکلات نقدینگی جدی روبه رو هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد برای شمش، 15 درصد برای ورق و 20 درصد برای سایر مقاطع تعرفه تعیین شده که به اعتقاد ما باید این ارقام افزایش پیدا کند، افزود: تعرفه برخی از اقلام فولادی در ترکیه 35 درصد تعیین شده است.

 

رئیس سازمان ایمیدرو اضافه کرد: هم اکنون مشغول ارائه پیشنهاد برای اصلاح تعرفه فولاد هستیم. کرباسیان در رابطه با فایناس چین هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در حال حاضر طرح های فولادی سپیددشت، قائنات و میانه وارد مراحل اجرایی شده‌اند اما متأسفانه طرف چینی بوروکراسی سنگین دارد که همین موضوع روند کار را با کندی همراه کرده است.

 

وی افزود: هنوز کاهش حقوق دولتی معادن سنگ آهن  و تخفیف 3 درصدی قیمت گندله هم  ابلاغ نشده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران