ایران سیزدهمین تولید کننده فولاد جهان شد

ایران سیزدهمین تولید کننده فولاد جهان شد

ایران با رشد ۴.۵ درصدی تولید فولاد خود در نیمه نخست سال جاری میلادی، فرانسه را در رده بندی تولیدکنندگان بزرگ فولاد پست سر گذاشت.

 

انجمن جهانی آهن و فولاد در جدید ترین گزارش خود از رشد 4.5 درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد. تولید فولاد ایران که در نیمه نخست سال 2014 بالغ بر 8.015 میلیون تن گزارش شده بود در نیمه نخست سال جاری میلادی به 8.372 میلیون تن افزایش یافته است.

 

رشد 4.5 درصدی تولید فولاد ایران طی نیمه نخست 2015 در حالی است که تولید فولاد جهان در این دوره 2 درصد کاهش یافته و به 813 میلیون تن رسیده است. براساس این گزارش ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی توانسته فرانسه را پشت سر بگذارد و در جایگاه سیزدهمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان قرار گیرد.

 

تولید فولاد فرانسه که در ماه های ژانویه تا ژوئن 2014 بالغ بر 8.305 میلیون تن گزارش شده بود در مدت مشابه سال جاری افت 1.7 درصدی داشته و به 8.166 میلیون تن رسیده است. ایران در حالی فرانسه را در رده بندی تولید کنندگان فولاد پشت سر گذاشته که این کشور از سال 2012 به همراه سایر کشورهای غربی صنعت فولاد ایران را تحریم و فروش تجهیزات و مواد اولیه ساخت فولاد به ایران را ممنوع کرده‌است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران