فعالان بازار پاسخ دادند

نوسان قیمت دلار با قیمت آهن چه می‌کند؟

نوسان قیمت دلار با قیمت آهن چه می‌کند؟

فعالان بازار آهن از تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن سخن گفتند.بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت آهن در یک ماه اخیر با کاهش قیمت مواجه شده و روند نزولی به خود گرفته است.

 

در همین راستا، محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در مورد رابطه قیمت دلار با قیمت آهن گفت: البته نرخ دلار در قیمت آهن بی‌تاثیر نیست. اگر که قیمت دلار نوسانش بیش از حد باشد نه مثلاً 50 تومان یا 100 تومان، قطعاً در قیمت آهن تاثیرگذار است.

او خاطر نشان کرد: قیمت شمش آهن نسبت به ماه گذشته روند نزولی به خود گرفته است. در یک ماه آینده هم قیمت آهن نه روند صعودی خواهد داشت و نه روند نزولی و شاهد ثابت ماندن قیمت آهن نیز خواهیم بود.

محمدرضا نواب، یکی از فعالان در بازار آهن هم در رابطه با رابطه قیمت دلار با قیمت آهن گفت: طبیعتاً وقتی قیمت دلار بالا و پایین برود بر قیمت آهن تاثیر خواهد گذاشت.وقتی که دلار گران می‌شود صادرات آهن توجیه پیدا می‌کند و قیمت آن گران‌تر می‌شود.

نواب با بیان اینکه قیمت آهن در یک ماهه اخیر کاهش قیمت داشته و روند نزولی به خود گرفته است، عنوان کرد: به نظر من قیمت آهن در یک ماه آینده افزایش قیمت خواهد داشت و ما شاهد روند صعودی قیمت آهن نیز خواهیم بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران