بلاتکلیفی پروژه ملی فولاد قاینات به دلیل نبود فاینانس

بلاتکلیفی پروژه ملی فولاد قاینات به دلیل نبود فاینانس

مدیرعامل مجتمع فولاد قاینات گفت: پیگیری های اختصاص فایناس به پروژه ملی کارخانه فولاد این شهرستان از اواخر سال 1392 آغاز شده اما هنوز فایناسی به این کارخانه تزریق نشده است.محمد فلاحتی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه فولاد قاینات، اظهار کرد: در حال حاضر بخش احیای پروژه کارخانه فولاد قاینات از 81 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. او افزود: تاکنون برای تکمیل این بخش 450 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

مدیر عامل مجتمع فولاد قاینات با بیان اینکه برای تکمیل بخش احیای کارخانه 100 میلیارد تومان به همراه 23 میلیون یورو اعتبار مورد نیاز است، افزود: مهمترین مشکل این پروژه بی پولی است.

فلاحتی با بیان اینکه تاکنون مسوولان استانی و کشوری پیگیری های زیادی برای اختصاص فایناس از کشور چین به این کارخانه داشته اند، گفت: تاکنون فایناسی از کشور چین به این کارخانه اختصاص نیافته است.

 

او بیان کرد: در صورت ترزیق فایناس از کشور چین بخش احیای کارخانه فولاد قاینات تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

مدیرعامل مجتمع فولاد قاینات با اشاره به پیشرفت فیزیکی واحد ذوب و فولاد سازی این پروژه نیز گفت: این بخش دارای 34 درصد پیشرفت فیزیکی است که با تزریق فایناس عملیات اجرایی این قسمت از پروژه نیز به سرعت دنبال خواهد شد.

 

فلاحتی در مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه فولاد قاینات را 52.2 درصد عنوان کرد و یادآور شد: واحد های جمعی و پشتیبانی این پروژه نیز از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

او افزود: مجتمع فولاد قاینات به دلیل بی پولی روند برنامه ریزی خود را دنبال نکرده و نسبت به برنامه ریزی های اولیه خود از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

 

مدیرعامل مجتمع فولاد قاینات با بیان اینکه این پروژه در پکیچ دریافت فایناس از کشور چین پیش بینی شده، گفت: سرعت پیگیری ها برای اختصاص فایناس بستگی به مسوولان کشوری دارد.

فلاحتی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: بخش خصوصی تعهد احداث 65 درصد از مجموع این پروژه را داده است.

 

او در پایان یادآور شد: با تزریق اعتبار از طریق بخش خصوصی فعالیت های عمرانی فاز اول این پروژه از محل اعتبارات بخش خصوصی دنبال می شود.

احداث مجتمع فولاد قاینات از مصوبات دولت نهم در آبان ماه سال 1384 به خراسان جنوبی بوده که در تاریخ نهم شهریورماه 1385 این پروژه با حضور مسوولان استانی و کشوری کلنگ زنی شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران