رایزنی‌ اقتصادی ایرانی‌ها با اروپایی‌ها در اتریش

تشریح ظرفیت‌های معدنی ایران در کنفرانس وین

تشریح ظرفیت‌های معدنی ایران در کنفرانس وین

هیات اقتصادی ایران در حالی با هدف تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت ایران و اروپا عازم وین شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد قرار است در این کنفرانس ظرفیت‌های معدنی ایران هم نیز برای سرمایه‌گذاران خارجی تشریح شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان خود در راستای معرفی پروژه‌های مختلف آماده سرمایه‌گذاری عازم وین شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که در این کنفرانس جزئیات برخی پروژه‌های بخش معدنی در زمینه اکتشاف، معدنکاری، صنایع معدنی و غیره نیز برای سرمایه‌گذاران غربی شرح داده می‌‌شود تا داده‌های ارائه شده آنها را در راستای سرمایه‌گذاری کمک کند.

 

گرچه محور بیشتر سخنرانی‌های امروز مقامات ایرانی در این کنفرانس تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری ایران است اما با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه که بخشی از آن مربوط به توسعه صنایع معدنی مانند آلومینیوم، مس، فولاد و غیره است، تصمیم‌سازان و سکانداران بخش معدن ایران نیز تلاش دارند برنامه‌های معدنی و صنایع معدنی ایران را به شرکت‌های خارجی توضیح دهند.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که از بخش معدن و صنایع معدنی مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو و بهرام سبحانی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه به همراه وزیر صنعت در کنفرانس وین سخنرانی داشته باشند. البته اعضای دیگر هیات اقتصادی ایران نیز مجتبی خسروتاج سخنگوی وزارتخانه، رئیس ایدرو و مدیرعامل ایران خودرو در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

 

بر اساس آنچه که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند وزیر صنعت، معدن و تجارت سرپرستی هیات ایرانی را به عهده دارد و تیمی از بخش‌های اقتصادی، مالی، بانکی و سرمایه‌گذاری خارجی همچنین افرادی از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، خودرو و سایر صنایع محمدرضا نعمت‌زاده را در این سفر همراهی خواهند کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قرار است در کنفرانس وین 70 شرکت تولیدی و صنعتی ایرانی نیز حضور داشته باشند و به زودی مقامات ارشد اتریش نیز به ایران سفری خواهند داشت. این در حالی است که پس از توافق هسته‌ای ورود هیاتی از فرانسه، ایتالیا و کره به ایران هم نیز پیش‌بینی شده است. با این وجود باید دید دستاورد تصمیم‌سازان بخش‌‌های اقتصادی ایران در این کنفرانس‌ها و رایزنی‌ها چه خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران