کاهش متفاوت قیمت در بنادر جنوبی و شمالی ایران

کاهش قیمت های محصولات تخت وارداتی به ایران

کاهش قیمت های محصولات تخت وارداتی به ایران

پیشنهادها برای محصولات تخت وارداتی به ایران در طول ماه جاری و بدنبال روند نزولی قیمت ها در بازارهای جهانی شاهد افت چشمگیری بوده البته میزان کاهش قیمت در بنادر جنوبی و شمالی ایران متفاوت است .

 

به گزارش استیل پدیا، پیشنهادها برای محصولات تخت وارداتی به ایران در طول ماه جاری و بدنبال روند نزولی قیمت ها در بازارهای جهانی شاهد افت چشمگیری بوده البته میزان کاهش قیمت در بنادر جنوبی و شمالی ایران متفاوت است .

در بنادر شمالی پیشنهادها برای ورق گرم 2 میلیمتری وارداتی از قزاقستان  با کاهش 90 دلاری به 360 تا 365 دلار CFR انزلی رسید . برخی فعالان بازار گزارش داده اند پیشنهادهائی با قیمت 340 دلار FOB معادل 350 تا 355 دلار CFR و حتی کمتر هم دریافت کرده اند .

خریداران در هفته گذشته  برای ورق گرم 2 میلیمتری تولید ماه جولای روسیه هم پیشنهاد 365 دلار FOB معادل 325 یورو دریافت کرده اند . هزینه حمل با کشتی از بندر آستراخان تا انزلی در حدود 18  تا 29 دلار در ازای هر تن است و این یعنی قیمت CFR آن در حدود 385 دلار می باشد . هنوز معامله ای گزارش نشده است و خریداران تمایل بیشتری برای خرید از قزاقستان دارند . منبعی آگاه به متال اکسپرت گفته است قزاقستان به جز فروش به ایران انتخاب دیگری ندارد زیرا آنها مجبور هستند برای جذب خریداران قیمت هایشان در مقایسه با روسیه رقابتی تر باشد .  

پیشنهادهای ورق گرم از سوی کشورهای مشترک المنافع (CIS) هم برابر و یا حتی کمتر از پیشنهادهای چین است که در حال حاضر در بنادر جنوبی ایران با قیمت 380 تا 385 دلار  CFR موجود است . معمولاً محصولات فولادی از چین با قیمتی 20 تا 30 دلار کمتر از کشورهای مشترک المنافع عرضه می شود . البته در شرایط فعلی چینی ها راغب به کاهش قیمت نیستند زیرا کارخانه های این کشور مجبور به کاهش تولید شده اند .

 این شرایط بر قیمت دلالان هم تأثیر گذاشته است . قیمت ها در بنادر شمالی ایران با 28 دلار (914 ریال ) کاهش در طول ماه همینک به 451 دلار (پانزده هزار و 600 ریال) رسیده است . در بنادر جنوبی ایران هم قیمت ها با 17 دلار (522 ریال) کاهش به 460 دلار ( پانزده هزار و 900 ریال) رسیده است .

قیمت های داخلی تغییر قابل توجه ای نداشته است . کارخانه فولاد مبارکه چندین محموله ورق گرم با قیمت 455 تا 462 دلار (15 هزار و 753 تا پانزده هزار و 995 ریال )  تحویل درب کارخانه فروخته است . در کل این کارخانه در طول ماه 130 هزار  تن ورق گرم ، 50 هزار تن ورق سرد و 7 هزار تن ورق گالوانیزه فروخته است که بدلیل ماه رمضان حجم داد و ستدهایش کاهش قابل ملاحظه ای داشته است .

منبع : Metal Expert

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران