جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای توسط فولادسازان و صنایع مشابه

تشدید کنترل بر کار کوره بلندها در تانگشان

تشدید کنترل بر کار کوره بلندها در تانگشان

مقامات دولتی شهر تانگشان واقع در استان هبی در شمال چین نظارت های خود برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای توسط فولادسازان و صنایع مشابه را بدلیل رویدادهائی که در هفته جاری برگزار می شود تشدید کرده اند .

 

به گزارش استیل پدیا، مقامات دولتی شهر تانگشان واقع در استان هبی در شمال چین نظارت های خود برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای توسط فولادسازان و صنایع مشابه را بدلیل رویدادهائی که در هفته جاری برگزار می شود تشدید کرده اند .   

این رویدادها شامل  برگزاری میتینگ رهبران محلی شرکت مهندسی انرژی چین و یک نمایشگاه بین المللی اقتصادی در طول 14 تا 21 ژوئن در استان هبی است. مسؤلان این شهر از کارخانه ها در منطقه فنگ ران خواسته اند فعالیت همه یا بخشی از کوره بلندهای خود را در این تاریخ متوقف کنند .

کارخانه های آهن و فولاد گوفنگ و گانگ لو هر دو در خارج از منطقه فنگ ران قرار دارند اما پذیرفته اند که طی این مدت برخی از کوره بلندهای خود را تعطیل کنند . اما تعدادی از کارمندان این کارخانه ها به Platts  گفته اند مقامات در این زمینه چشم پوشی هائی هم دارند و تعداد واقعی کوره بلندهای تعطیل شده کمتر از چیزی است که کارخانه ها اعلام می کنند  .    

مقامات کارخانه گانگ لو کنترل شدید کار کوره بلندها را دلیل کاهش 1 میلیون تنی تولیدش عنوان کرده اند . اما منبعی نزدیک به کارخانه گوفنگ حجم واقعی کاهش احتمالی تولید در تانگشان را در مدت زمان تعیین شده  400 تا 500 تن اعلام کرده است .  

بهرحال تجار مرتبط با Platts عقیده دارند کاهش تولید در تانگشان برای زمانی کوتاه بازار را متعادل خواهد کرد البته هیچ کمکی به کاهش مازاد عرضه نمی کند زیرا بطور معمول در فصل تابستان تقاضا برای محصولات فولادی در رکود بسر می برد.

یک تاجر اهل شانگهای می گوید : اگر دریافتی فولاد ما از شهر تانگشان کاهش یابد ممکن است شرایط بازار فولاد در شانگهای رونقی بگیرد .

منبع : Platts

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران