گزارش هفتگی بازار سنگ آهن

اوج گیری قیمت ها در جشنواره قایق اژدها

 اوج گیری قیمت ها در جشنواره قایق اژدها

بازار سنگ آهن در اوایل هفته گذشته پر رونق بود زیرا خریداران در آستانه تعطیلات فستیوال قایق اژدها یعنی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه بدنبال تأمین موجودی خود بودند .

 

به گزارش استیل پدیا، قبل از برگزاری فستیوال قایق اژدها قیمت های سنگ آهن بالای 50 دلار CFR ثابت مانده بود . ارزیابی Platts برای سنگ آهن با خلوص 62 درصد در روز جمعه 52 دلار و 50 سنت بود که 1 دلار و 80 سنت افزایش داشت . برآورد شاخص فولاد هم برای سنگ آهن فاین با خلوص 62 درصد 2 دلار و 60 سنت افزایش یافت و به 52 دلار و 10 سنت رسید .  

 

  بازار سنگ آهن در اوایل هفته گذشته پر رونق بود زیرا خریداران در آستانه تعطیلات فستیوال قایق اژدها یعنی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه بدنبال تأمین موجودی خود بودند . در راستای کاهش سطح  فرآیند آگلومراسیون در کارخانه های فولاد طی روزهای 8 تا 12 ژوئن و مجدداً 14 تا 21 ژوئن  بدلیل آلودگی هوا میزان تقاضا تقویت شده بود . اما در حال حاضر کارخانه ها فرآیند آگلومراسیون را افزایش داده اند .

سطح قیمت ها و حجم معاملات در اواسط هفته کمی کاهش یافت زیرا فعالان بازار با توجه به شرایط بازار فولاد دست از خرید کشیدند . یک تاجر سنگاپوری می گوید : پیشنهادها زیاد است اما سفارشی وجود ندارد وی افزود من چشم انداز مثبتی نمی بینم .

 

کاهش نقدینگی هم بر کاهش تقاضا مؤثر بوده است ، به گفته یک تاجر بین المللی در ماه ژوئن اغلب بانکهای چینی سعی دارند بازپرداخت وام ها را  با کارخانه ها به سرانجام برسانند .

قیمت های فولاد در طول هفته افزایش داشت و قیمت های شمش هم در تانگشان 50 یوآن بالا رفت و به 1 میلیون و 850 یوآن معادل 282 دلار تحویل درب کارخانه رسید . اما خریداران از خود می پرسند چگونه ممکن است در طول تعطیلات قیمت ها افزایش یابد زیرا در طول بارندگی های فصلی در چین فعالیتهای ساختمان سازی و به تبع آن میزان تقاضا کاهش هم می یابد .

  منابع آگاه درباره قطع فعالیت آگلومراسیون در تانگشان و تأثیرش بر تأمین سنگ آهن با خلوص بالاتر از سوی کارخانه ها دیدگاههای متفاوتی دارند . برخی کارخانه ها بعلت ممنوعیت فعالیت آگلومراسیون بسوی خرید سنگ آهن درشت دانه رفتند اما کاهش قیمت های فولاد تقاضا برای گریدهای بالاتر سنگ آهن مانند درشت دانه و پلت را مجدداً کاهش داد .  

منبع : Platts


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران