افزایش عرضه و رکود در تقاضای جهانی

مازاد عرضه و فشار بر بازار محصولات طویل

مازاد عرضه و فشار بر بازار محصولات طویل

در چشم انداز ماه ژوئن انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادرکنندگان میلگرد Irepas که در روز پنجشنبه منتشر شد آمده است : افزایش عرضه و رکود در تقاضای جهانی ، بازار محصولات طویل را بعد از یک دوره پایدار دو تا سه ماهه مجدداً با مشکلاتی روبه ساخته است .

 

به گزارش استیل پدیا، در چشم انداز ماه ژوئن انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادرکنندگان میلگرد  Irepas که در روز پنجشنبه منتشر شد آمده است : افزایش عرضه و رکود در تقاضای جهانی ، بازار محصولات طویل را بعد از یک دوره پایدار دو تا سه ماهه مجدداً با مشکلاتی روبه ساخته است . این گزارش همچنین نوسانات بیشتری را در این بازار پیش بینی کرده است . به گفته این انجمن : به نظر می رسد بازار در آینده بیشتر از اینکه براساس واقعیات پیش برود بر پایه حدس و گمان ها به پیش رود .

کارشناسان این انجمن عقیده دارند افزایش  تولید چین پتانسیل افزایش قیمت های جهانی محصولات طویل را عملاً نابود کرده و این بازار را مجدداً به سمت شرایط منفی هدایت کرده است . فعالان بازار محصولات طویل هم در صدد هستند خود را با نوسانات تولید چین هماهنگ کنند .

افزایش اولیه قیمت ها تحت تأثیر مسائلی بود زیرا سطوح قیمت های موجود در بازار تحت تأثیر هزینه های تولید است . محرک های اقتصادی و افزایش تقاضا در چین در طی ماه آوریل قیمت ها را بشدت افزایش داد و تولیدکنندگان چینی به کنسل کردن محموله های محصولات میانی که قبلاً و در شرایط رکود در بازار سفارش داده شده بود مبادرت کردند .

این افزایش قیمت گمراه کننده بود زیرا افزایش تولید در چین روند بهبود قیمت های جهانی را مختل نمود و افزایش عرضه محصولات فولادی مجدداً بازار را وارد فاز منفی دیگری کرد .

در این گزارش آمده است : تا زمانی که مازاد عرضه روانه شده از سوی چین به  بازارهای جهانی جذب  نشود پیش بینی افزایش قیمت ها غیرممکن است .  چین مسؤل نوسانات قیمت در بازار است زیرا تعداد زیاد محموله های کنسل شده  در ماههای آوریل و می بسیاری از خریداران را کنار زد در نتیجه قیمت ها بالا رفت . در وضعیت کنونی نیز مازاد عرضه از سوی چین قیمت های جهانی را تحت فشار قرار داده  زیرا میزان تقاضا برای بقیه سال ثابت است بنابراین مازاد عرضه و تقاضای ثابت ، هر دو بالانس بازار را برهم زده است .

انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادرکنندگان میلگرد  در چشم انداز ژوئن خود آورده است : در پی افزایش حبابی قیمت ها بسیاری از کارخانه ها که تولیدشان متوقف شده بود مجدداً تولید را آغاز کردند اما تولید در تعدادی از این کارخانه ها برای کمک به بهبود مازاد عرضه کنونی و توازن بین عرضه و تقاضا همچنان در آینده متوقف خواهد ماند .  

محرک های اقتصادی در چین در ماه آوریل مقدمه ای برای افزایش قیمت های محصولات فولادی بود زیرا تقاضای داخلی در آن کشور با شعار " مصرف آنچه که تولید شده " افزایش یافت اما جهان نیازمند جلوگیری از افزایش عرضه از سوی چین است .

این انجمن می افزاید : گمانه زنی ها درباره معاملات آتی بازار فولاد حکایت از افزایش ضرر و زیان ها دارد و به همین دلیل ممکن است تجار چندان تمایلی به انعقاد قرارداد نداشته باشند .  

منبع : Platts SBB

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران