بررسی روند واردات و مصرف تولیدات مواد معدنی در چین

پیش بینی رشد قیمت محصولات معدن و صنایع معدنی

 پیش بینی رشد قیمت محصولات معدن و صنایع معدنی

روند واردات و مصرف تولیدات مواد معدنی در چین برخلاف پیش بینی ها دچار افت محسوسی نشده که این عامل در کنار «کاهش ارزش دلار»،‌ نوید بخش رشد قیمت محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در جهان است.

 

به گزارش استیل پدیا، روند واردات و مصرف تولیدات مواد معدنی در چین برخلاف پیش بینی ها دچار افت محسوسی نشده که این عامل در کنار «کاهش ارزش دلار»،‌ نوید بخش رشد قیمت محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در جهان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، کشور چین به عنوان بزرگ ترین صادرکننده و وارد کننده محصولات تولیدی در بسیاری از بخش های اقتصادی از جمله بخش معدن و صنایع معدنی، در صورت هر گونه تغییر در برنامه صادرات و واردات خود، اقتصاد جهان را دچار تحول می سازد. با توجه به اعلام آماری که به تازگی از میزان واردات چین در ماه می منتشر شده، این کشور بر خلاف پیش بینی افت 6 درصدی، تنها 0.4درصد کاهش واردات داشته است و این رقم به معنای طبیعی بودن روند واردات این کشور با کمی کاهش بوده و در نتیجه، حاکی از نیاز این کشور به محصولات بازارهای جهانی است. از سوی دیگر این کشور در نشست مشترک اقتصادی با آمریکا، متعهد به کاهش ظرفیت تولید فولاد خود به شیوه‌ های مختلف شده است که خود می تواند فضای بیشتری برای عرضه محصولات فولادی در بازارهای جهانی فراهم کند و در عین حال، با توجه به توسعه طرح های زیرساختی این کشور، واردات آن نیز افزایش یابد. افزون بر این، کاهش قابل ملاحظه ارزش دلار - نسبت به سبد ارزی کشورها (US$ Index)- می تواند سبب افزایش قیمت محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در بورس های جهانی شود.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران