وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

ایران مرکز فعالیت های صنعتی،معدنی وتجاری است

ایران مرکز فعالیت های صنعتی،معدنی وتجاری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور ما علاقمند است که روابط خود را با شرکت های آلمانی گسترش دهد و با آغاز همکارهای صنعتی با آلمان اهداف استراتژیک و بلندمدتی را در نظر داریم.

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا نعمت زاده در نشست مشترک با وزیر اقتصاد، رسانه انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان و معاون نخست وزیر این ایالت و هیات همراه، اظهار داشت: اغلب صنایع ما در گذشته برپایه تکنولوژی آلمانی بنا شده و سیاست هایی که ما برای توسعه صنعتی کشور در نظر گرفتیم سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی است.

 

وی افزود: از سویی علاقمندیم سهمی از بازار منطقه ای شما نیز داشته باشیم چرا که اکنون می توانید ایران را مرکز فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری به حساب بیاورید.

 

نعمت زاده تصریح کرد: علیرغم سختی هایی که در دوران جنگ تحمیلی داشتیم و یا تحریم هایی که تا چند وقت اخیر بر ما تحمیل شده بود نشان دادیم که خواهان صلح و همکاری هستیم.

 

وی با اشاره به مزیت های اقلیمی و طبیعی کشورمان و زمینه های همکاری با آلمان، گفت: صنایع برق و انرژی، صنایع پیشرفته، الکترونیک، تجهیزات پزشکی، خودروی سبک و سنگین و تجاری و اتوبوس و موتورهای دیزلی، صنایع فولاد و قطعات، لاستیک خودرو انرژی های تجدید پذیر و صنایع غذایی از جمله زمینه های همکاری هستند.

 

نعمت زاده اظهار داشت: ما همچنین علاقمندیم که در زمینه سرمایه گذاری روی فروشگاهای زنجیره ای و صنایع متوسط و کوچک و خوشه های صنعتی همکاری مشترک داشته باشیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه ما رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در سال است، گفت: ما اتوبوس و کامیون ها را تحت لیسانس مرسدس بنز، اسکانیا و ولوو تولید می کنیم و می توانیم برای همه اینها از موتورهای شما استفاده کنیم به شرطی که در ایران تولید شود و در حال حاضر به ساخت اتوبوس های شهری با موتور پایه گازسوز نیازمندیم.

 

وی، در ادامه این نشست دولت الکترونیک را از پروژه های جدی کشور برشمرد و گفت: بخشی از این برنامه مربوط به وزارتخانه ما و بخشی مربوط به وزارت ICT است.

 

وی با اشاره به ظرفیت 24 میلیون تنی تولید فولاد کشور، گفت: می خواهیم این رقم را به 55 میلیون تن در سال برسانیم و ظرفیت تولید آلومینیوم هم 450 هزار تن است که می خواهیم ظرف 10 سال آینده به 1.5 میلیون تن برسد.

 

در این نشست همچنین خانم ایلزه ایگنر وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان با ابراز علاقمندی کشورش برای همکاری تجاری با ایران، گفت: می خواهیم که سرمایه گذاری بلندمدتی را انجام دهیم و برای سرمایه گذاری ثبات حقوقی نقش مهمی ایفا می کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران