آبرسانی به استان کرمان

اجرای خطوط انتقال آب فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان لوله‌های قطور

اجرای خطوط انتقال آب فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان لوله‌های قطور

با توجه به شرایط رکودی، تولید‌کنندگان ورق مدام از انبار شدن تولیدات گلایه دارند که اجرای پروژه انتقال آب می‌تواند هم باعث مصرف ورق شود و هم چرخه تولید را به گردش درآورد.

 

به گزارش استیل پدیا، به دنبال وعده ریاست جمهوری مبنی بر آبرسانی به استان کرمان، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوله‌های قطور فولادی خطوط انتقال و پوشش‌کاران، ضمن اعلام آمادگی لوله‌سازان برای اجرای این پروژه اظهار کرد: با توجه به شرایط رکودی، تولید‌کنندگان ورق مدام از انبار شدن تولیدات گلایه دارند که اجرای پروژه انتقال آب می‌تواند هم باعث مصرف ورق شود و هم چرخه تولید را به گردش درآورد. ولی‌الله مهابادی تصریح کرد: از صدها کارخانه تولید لوله در کشور بیش از ۱۵ کارخانه تولیدکننده لوله فولادی قطور جهت خطوط انتقال نفت و گاز و آب با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا وجود دارد که متاسفانه با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت فعال هستند و به راحتی می‌توانند سالانه هزاران کیلومتر خطوط لوله انتقال، تولید و حتی در سراسر کشور نصب و اجرا کنند. وی تاکید کرد: لوله‌سازان فولادی کشور آماده اجرای دستور ریاست جمهوری ظرف ۱۲ ماه هستند.

وی درخصوص تامین مواد اولیه برای اجرای خطوط آبرسانی گفت: فولادسازان و ورق‌سازان اخیرا در رسانه‌های مختلف اعلام کردند که دپوی فولاد افزایش یافته و از طرف دیگر لوله‌سازان و پوشش‌کاران لوله هم ۸۰ درصد ظرفیت خالی دارند و وزارت نیرو و آبفا هم هزاران کیلومتر خطوط لوله آبرسانی برای سراسر کشور تعریف کرده و پرداخت وجه آن را هم نقدی و هم به‌صورت BOO و BOT تضمین می‌کنند. رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های قطور فولادی خطوط انتقال و پوشش گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کرمان دستور آغاز به کار پروژه آبرسانی به استان صادر شده و در سال اقتصاد مقاومتی هر گونه انفعال و عدم اقدام برای ایجاد شاهراه‌های حیاتی آبرسانی نابخشودنی خواهد بود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوران رکود قرار داریم دولت با اعلام دستور به کار از این ظرفیت‌های موجود جهت آبرسانی به کشور استفاده کند تا هم این اقدام استراتژیک و حیاتی سریع‌تر عملیاتی شود و هم دپو‌های فولادی و تولیدات آینده مصرف و صدها کارخانه پایین‌دستی هم به جای تعدیل نیرو شروع به کار کنند.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران