رشد صنایع معدنی و فلزی

ایران بدنبال 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع فولاد است

ایران بدنبال 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع فولاد است

دولت ایران قصد دارد در برنامه ششم توسعه (مارس 2017 تا مارس 2022 ) به رشد سالانه 8 , 8 درصد برای صنایع معدنی و فلزی دست یابد و این نیازمند 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش فولاد ، آلومینیوم ، مس ، روی و دیگر معادن و اکتشافات وابسته و همچنین زیرساخت ها است .

 

به گزارش استیل پدیا، براساس یافته های Platts از مهدی کرباسیان مدیر اجرائی ایمیدور که در تاریخ 3 ماه می در کنفرانس زوریخ سخن می گفت : دولت ایران قصد دارد در برنامه ششم توسعه (مارس 2017 تا مارس 2022 ) به رشد سالانه 8 , 8  درصد برای صنایع معدنی و فلزی دست یابد و این نیازمند 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش فولاد ، آلومینیوم ، مس ، روی و دیگر معادن و اکتشافات وابسته و همچنین زیرساخت ها است .  

براساس بخشی از این برنامه توسعه ، تخمین زده شده که تقاضای فولاد در ایران در سال 2025 به 40 میلیون تن افزایش یابد . ایمیدرو همچنین قصد دارد به ظرفیت تولید سالانه 55 میلیون تن فولاد برسد که شامل 15 میلیون تن صادرات هم می باشد . میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در زنجیره تأمین فولاد و زیر ساخت های آن برای رسیدن به این سطح افزایش تولید 30 میلیارد دلار برآورد شده است .     

به گفته کرباسیان : در سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه و ایتالیا در ماه ژانویه چندین یادداشت تفاهم و قرارداد به ارزش 40 میلیارد دلار بین این کشور و شرکت های اروپائی امضا شده است . که شامل قرارداد 6 میلیارد دلاری بین ایمیدور و شرکت دنیلی Danieli  ایتالیا ، یک قرارداد با شرکت اس ام اس اینسه SMS INNSE  ایتالیا ، یک قرار با گروه فایوز Fives Group  فرانسه و چندین قرار دیگر می شود .      

کرباسیان افزود : در راستای این برنامه ایران بدنبال 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها مانند نفت ، گاز و صنایع معدنی است و این فرصت مناسبی برای شرکت های اروپائی خواهد بود تا بعنوان پیمانکار و سرمایه گذار در این طرحها مشارکت کنند .  

کرباسیان خاطر نشان کرد : بسته به اولویت و تمایل سرمایه گذاران ایمیدرو می تواند بعنوان شریک از طرف دولت برای سرعت بخشیدن به این فرآیندها چه از لحاظ اعطای مجوزهای لازم و چه از لحاظ سرمایه گذاری  با آنها مشارکت نماید .  

سرمایه گذاران خارجی تحت پوشش طرح تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی قرار می گیرند . این یک تضمین از سوی دولت برای سرمایه گذاران خارجی در برابر تغییرات قانونی و آئین نامه ها است و بازگشت سرمایه را تضمین می کند .  

منبع : Platts SBB

 


 استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران