تقاضا در ژاپن برای میلگرد

تغییر روشهای ساخت و ساز مصرف میلگرد در ژاپن را کاهش داده است

تغییر روشهای ساخت و ساز مصرف میلگرد در ژاپن را کاهش داده است

تقاضا در ژاپن برای میلگرد تقریباً با 8 درصد کاهش به 7 میلیون و 58 هزار تن رسیده که بنابر اشارات انجمن آهن و فولاد این کشور به تغییر روشهای ساخت و ساز بر می گردد .

 

به گزارش استیل پدیا، تقاضا در ژاپن برای میلگرد تقریباً با 8 درصد کاهش به 7 میلیون و 58 هزار تن رسیده که بنابر اشارات انجمن آهن و فولاد این کشور به تغییر روشهای ساخت و ساز بر می گردد . تاکایوشی میگا رئیس این انجمن در جلسه مطبوعاتی در روز دوشنبه گفت کاهش مصرف میلگرد می تواند دلیل تغییر ساختمانها از بتون آرمه به ساختمان با اسکلت فلزی باشد ، میگا همچنین مدیر فولاد گودو است .   

روند بازار از اواخر سال 2015 چندان مطلوب نبوده و این انجمن چندین بار مجبور شده پیش بینی تقاضا برای میلگرد را تغییر دهد و تغییرات روشهای ساخت و ساز هم بر دیگر مشکلات فولادسازان افزوده شده است .  

انجمن آهن و فولاد ژاپن در ماه جولای قبل تخمین زد که تقاضا برای میلگرد تا پایان مارس 7 میلیون و 92 هزار تن باشد اما در نوامبر به 7 میلیون و 9 هزار تن و در فوریه به 7 میلیون و 7 هزار تن کاهش یافت و سپس مجبور شد پیش بینی خود برای ماه مارس را به 7 میلیون و 65 هزار تن کاهش دهد .  

یک تاجر فولاد ساختمانی در توکیو می گوید با کاهش مصرف میلگرد غافلگیر نشده است چون در کل میزان ساخت و ساز پائین آمده البته درست است که طراحان ساختمان به اسکلت های فلزی روی آورده اند که دلیل آن نیاز کمتر به کارگر و زمان کوتاهتر ساخت و ساز است و ممکن است این روند ادامه یابد . البته اطلاعات وزارت زمین و حمل و نقل ژاپن نشان می دهد ساختمانهای بتون آرمه در ماه مارس حدود 2 میلیون و 23 هزار متر مربع بوده که 15 درصد افزایش داشته است .

کارخانه های کوچک تولید خود را کاهش داده اند و موجودی مصنوعات فولادی مخصوص ساختمان سازی کاهش یافته است .  

 


 استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران