بر مبنای داده های پلتس

تولید چین در اواخر آوریل افزایش داشت

تولید چین در اواخر آوریل افزایش داشت

تولید فولاد خام چین توسط 94 کارخانه مرتبط با انجمن آهن و فولاد این کشور در فاصله 21 تا 30 آوریل بطور میانگین روزانه 1 میلیون و 72 هزار تن بوده است که نسبت به اواسط آوریل افزایشی حدود 2 درصد را نشان می دهد . آمار ثبت شده Platts حاکی از تقویت روند تولید روزانه چین از اواسط آگوست سال قبل تا کنون است .

 

به گزارش استیل پدیا، تولید فولاد خام چین توسط 94 کارخانه مرتبط با انجمن آهن و فولاد این کشور در فاصله 21 تا 30 آوریل بطور میانگین روزانه 1 میلیون و 72 هزار تن بوده است که نسبت به اواسط آوریل افزایشی حدود 2 درصد را نشان می دهد . آمار ثبت شده  Platts حاکی از تقویت روند تولید روزانه چین از اواسط آگوست سال قبل تا کنون است .

 

محاسبات Platts  براساس اطلاعات انجمن آهن و فولاد چین نشان می دهد میانگین کل تولید در ماه آوریل روزانه 1 میلیون و 70 هزار تن بوده که نسبت به متوسط تولید در ماه مارس 4 درصد رشد داشته است . موجودی محصولات فولادی کارخانه های مهم تا 30 آوریل توسط این انجمن در حدود 12 میلیون تن تخمین زده شده که از 20 آوریل به بعد 5 درصد تنز ل یافته است .

 

برآورد  انجمن آهن و فولاد چین برای کل تولید در اواخر ماه آوریل توسط کل کارخانه های چینی عضو و غیر عضو این انجمن روزانه 2 میلیون و 31 هزار تن می باشد که از اواسط آوریل یک و نیم درصد افزایش داشته است .

 

تعدادی از فعالان بازار که با Platts در ارتباط هستند همگی کاهش شدید قیمت های داخلی را دلیل افزایش تولید فولاد می دانند. آنها عقیده دارند فشار واقعی بر قیمت های فولاد در اواسط و یا اواخر ماه می مشخص خواهد شد یعنی زمانی که تولیدات جدید وارد بازار می شود .

 

به گفته تاجری از اهالی شانگهای ، کاهش قیمت های فولاد به معاملات ضرر می زند و زمانیکه در اواخر ماه جاری محموله های جدید به بازار برسد میزان موجودی در بازار افزایش یافته و پس از آن جهش قیمت ها بسیار سخت خواهد شد .  

 

منبع : Platts SBB

 


 استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران