بازار صادرات بیلت

بازار بیلت در ابهام

بازار بیلت در ابهام

در بازار صادرات بیلت سی‌آی‌اس جو متناقضی حاکم است و برخی معتقدند روند صعودی قیمت‌ها برعکس خواهد شد و برخی دیگر معتقدند جو کلی بازار به ویژه بازار مقاطع نشانگر رشد قیمت بیشتر در بازار بیلت است.

 

به گزارش استیل پدیا، در بازار صادرات بیلت سی‌آی‌اس جو متناقضی حاکم است و برخی معتقدند روند صعودی قیمت‌ها برعکس خواهد شد و برخی دیگر معتقدند جو کلی بازار به ویژه بازار مقاطع نشانگر رشد قیمت بیشتر در بازار بیلت است.

بر همین اساس قیمت‌های متفاوتی در بازار دیده می‌شود. آخرین معامله‌ها در ترکیه و مصر هفته گذشته در 430 دلار هر تن فوب نهایی شد و قیمت درخواستی جدید مشتریان 10 دلار پایین‌تر آمده است. از طرفی کارخانه‌ها در 440 تا 450 دلار هر تن فوب دریای سیاه پیشنهاد می‌دهند. در ترکیه قیمت‌های درخواستی به 430 تا 435 دلار در هر تن سی‌اف‌آر معادل 415 تا 420 دلار در هر تن فوب کاهش یافته است. از طرفی محموله‌های بیلت چین اخیرا در چند معامله از طرف چینی‌ها کنسل شده ولی با این وجود فعالان بازار ترکیه معتقدند اگر اختلاف قیمت چین با سی‌آی‌اس خیلی زیاد شود، شاید به‌دنبال خرید از چین بیفتند. همچنین آن‌طور که خبر می‌رسد با اینکه قیمت میلگرد داخلی و صادراتی ترکیه رو به بالاست ولی کارخانه‌ها تمایلی به خرید بیلت وارداتی از خود نشان نمی‌دهند. بیلت سی‌آی‌اس در ترکیه 15 دلار در یک هفته رشد داشته است و 454 تا 465 دلار در هر تن سی‌اف‌آر شده است؛ ولی معامله‌ای در این قیمت رقم نخورد. قیمت درخواستی آنها بالاتر از 435 دلار هر تن سی‌اف‌آر نیست، که 10دلار از قیمت معاملات قبلی پایین‌تر است. بیلت چین درهم در ترکیه خریداری ندارد و قیمت اسمی آن 415 تا 420 دلار هر تن سی‌اف‌آر است. در بازار داخلی ترکیه نیز بیلت 470 تا 475 دلار در هر تن در کارخانه بدون 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که 20 تا 30 دلار در هر تن رشد داشته است.


  استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران