یافته های Platts نشان می دهد

کارخانه های روس قیمت های میلگرد را افزایش دادند

کارخانه های روس قیمت های میلگرد را افزایش دادند

تولیدکنندگان محصولات طویل در روسیه میلگرد تولیدی ماه می را در حدود 8 هزار و پانصد روبل (133 دلار) افزایش دادند

 

به گزارش استیل پدیا، براساس یافته های Platts از چندین فعال بازار تولیدکنندگان محصولات طویل در روسیه میلگرد تولیدی ماه می را در حدود 8 هزار و پانصد روبل (133 دلار) افزایش دادند این اقدام در پی افزایش قیمت های شمش صادراتی و کاهش موجودی میلگرد در بازار داخلی صورت گرفته است .  

 

یک دلال عقیده دارد : افزایش قیمت ها خیلی شتاب زده بود و همه بهت زده هستند اما این افزایش قیمت میلگرد در راستای قیمت های شمش بوده است که در حدود 20 تا 30 دلار از اوایل ماه مارس تاکنون افزایش داشته است . او افزود : هیچ کس انتظار کاهش قیمت ها در ماه جاری را ندارد ما تنها امیدواریم کارخانه ها این روند صعودی قیمت ها را ادامه ندهند .  

 

طبق برآوردهای Platts تنها در ماه آوریل قیمت های شمش دریای سیاه 100 دلار افزایش یافت و به 425 دلار FOB دریای سیاه رسید .

 

یکی دیگر از فعالان بازار می گوید : این روزهای یافتن میلگرد کار آسانی نیست و کارخانه ها تولید را کاهش داده و همچنین عرضه داخلی را نیز محدود کرده اند و این در حالیست که صادرات میلگرد و شمش را افزایش داده اند . کاهش موجودی میلگرد تقاضا برای آنرا افزایش داده و قیمت ها در مسکو به حدود 40 هزار روبل (624 دلار) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسیده است ، همه تجار در جستجوی میلگرد هستند و تنها تعدادی از آنها میلگرد برای خرید پیدا می کنند  .   

 

کارخانه ها تولیدات ماه می را برای میلگرد با قطر 12 میلیمتر به 36 هزار روبل (560 دلار) و برای میلگرد با قطر 14 میلیمتر به حدود 35 هزار روبل (554 دلار) تحویل مسکو رسانده اند .

 

یک تاجر از اهالی مسکو گفت : تجار برای خرید میلگرد با این قیمت های بالا مشکلی ندارند زیرا با کمبود موجودی کافی مواجه هستند البته آنها هم با قیمت ها بالا خیلی سریع این میلگردها را بفروش می رسانند و باوجود اشباع شدن قیمت ها همچنان خریدار برای میلگرد وجود دارد .

 

در روز جمعه 29 آوریل ارزیابی Platts برای میلگرد با قطر 12 تا 14 میلیمتر 7 هزار روبل (110 دلار) نسبت به سه هفته قبل افزایش یافت و به  30 هزار و 150 تا 30 و 500 روبل (470 تا 475 دلار) CPT مسکو رسید .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران