رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی پیشنهاد داد

ساماندهی زنجیره تولید فولاد برای خروج از بن بست رکود

ساماندهی زنجیره تولید فولاد برای خروج از بن بست رکود

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با ارائه پیشنهاد ساماندهی زنجیره تولید فولاد در کشور، اظهارداشت: صنایع فولادی به صورت زنجیروار به هم وابسته هستند و ایجاد اختلال و یا توقف فعالیت هر یک از این حلقه‌ها، دیگر بخش‌ها را متاثر خواهد کرد.

 

سیدابراهیم حسینی مهربان افزود: رکود فعالیت در بخش معدن و عدم تامین سنگ آهن، تامین مواد اولیه تولید کنندگان بالادستی صنایع فولادی را با مشکل روبرو خواهدکرد و در پی آن توقف صنایع پایین دستی به منزله ایجاد اختلال در بازار مصرف است.

 
وی با تاکید براینکه تداوم فعالیت بنگاه‌های صنعتی منوط به کسب سود معقول و منطقی است، توضیح‌داد: تحقق این مهم در صنایع فولادی نیازمند همکاری و تعامل بخش‌های مختلف با یکدیگر است.
مهربان گفت: ایجاد شرایط متعادل به تولید کنندگان کمک می‌کند تا در شرایط رکود کنونی بازار داخل به صادرات به عنوان گزینه‌ای برای خروج از بن‌بست نگاه کنند مشروط براینکه کیفیت و قیمت‌ محصولات مناسب بازارهای هدف باشد.

 
رئیس سندیکای تولید کنند گان لوله و پروفیل فولادی با اشاره به عملکرد قابل تقدیر فولاد مبارکه برای کاهش حدود 200 تومانی قیمت هرکیلو از ورق‌های فولادی، اظهارداشت: پیگیری‌های سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی، رکود بازار و کاهش جهانی قیمت فولاد موجب کاهش قیمت از سوی بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور شده‌است.

 
وی ادامه داد: این اقدام در راستای حمایت از صنایع پایین دستی بوده است، و از این حیث تولید کنندگان لوله و پروفیل آمادگی خود را برای همکاری و تعامل دو سویه با این مجموعه اعلام می‌کنند.
مهربان با بیان اینکه راه اندازی زنجیره تولید فولاد با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت فولاد کشور الزامی به نظر می رسد، تصریح‌کرد: اعضای این زنجیره باید از فعالان با تجربه و خبره صنعت فولاد باشند تا با نگاه ملی و فرابخشی و با هدف کمک به توسعه صنایع فولادی در همه بخش‌ها، راهکار ارائه داده و زمینه را برای تعامل بیشتر فراهم سازند.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران