مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو

صنعت فولاد نیازمند حمایت جدی است

صنعت فولاد نیازمند حمایت جدی است

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: اگر حمایت جدی از تولیدکنندگان فولاد نشود مشکلات زیادی گریبانگیر این صنعت می شود. مهدی کرباسیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره شرایط تولید فولاد در کشور افزود: امسال با توجه به کاهش شدید قیمت فولاد در دنیا و رکود ساخت وساز در کشور، نگرانیم اگر حمایت جدی از فولاد نشود، مشکلات زیادی گریبانگیر این بخش می شود.

 

وی گفت: در جهت حمایت از تولید داخل تعرفه بالاتری برای واردات وضع شده و قرار است قیمت حقوق دولتی سنگ آهن کاهش یابد تا قیمت تمام شده هم کسیر نزولی داشته باشد.

وی درباره طرح هایی که قرار است امسال به بهره برداری برسد گفت: پیش بینی ما این است که دو طرح 5 میلیون تنی سنگ آهن در کرمان و سنگان به بهره برداری برسد.

 
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ابراز امیدواری کرد در حوزه سنگ آهن در پایان سال 95 با تکمیل طرح های کنسانتره و گندله سازی ،خام فروشی نخواهیم داشت.

 
وی افزود: اگر در حوزه فولاد منابع مالی مورد نیاز تامین شود پیش بینی شده است که در سال 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد برسیم.
کرباسیان در پاسخ به این که چه برنامه جدیی برای جلوگیری از خام فروشی فولاد برمبنای اقتصاد مقاومتی دارید؟ گفت: یکی از هدف های ما ترغیب بخش خصوصی است تا در این حوزه سرمایه گذاری کند و ما باید در آستانه تدوین برنامه ششم براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه دقیقی تنظیم کنیم.

 
وی صادرات فولاد سال گذشته را 2.5 میلیون تن اعلام و اظهار امیدواری کرد که امسال صادرات این بخش به 4 میلیون تن افزایش یابد.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران