فاز جدید در بازار ورق

فاز جدید در بازار ورق

ورود محموله های جدید ورق نورد گرم از کشور چین باعث شده تا بازار این کالا تا حدودی دستخوش تغییر شود زیرا قیمت های متنوعی در بازار پیشنهاد می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، در بازار ورق شاهد کاهش قیمت های پیشنهادی از تهران و یا مبادی هستیم که به افت بهای انواع ورق مخصوصاً از کارخانه و یا بندر انجامید. شنیده ها حاکی از آن است که یک محموله جدید ورق از چین وارد بازار شده که با فروش در ابعاد 2 متر در 6 متر و برای ضخامت های 8 تا 25 میلی متر در حال عرضه است.

 

این در حالی است که یکی از فروشندگان برای این کالا در بندر عباس قیمت 1440 تومان در هر کیلوگرم را پیشنهاد کرده که به نظر قیمت های پایینی به حساب می آید. به عنوان مثال هم اکنون بهای هر کیلوگرم ورق مبارکه برای عرض 1.5 متر و طول 6 متر و ضخامت 8 میلی متر در انبار اصفهان 1605 تومان پیشنهاد قیمت می شود.

 
پس از اعلام عرضه این کالا در بندر عباس و انتظار برای اعلام قیمت از بازار تهران ، شاهد بودیم که قیمت های ورق نورد گرم فولاد مبارکه و فولاد سبا نیز کاهش یافت.

 

خبرها حکایت از آن دارد که قیمت هر کیلوگرم ورق فولاد مبارکه 5 تومان کاهش و ورق فولاد سبا نیز برای برخی سایزها بین 5 تا 10 تومان کاهش قیمت را به ثبت رسانده است. با توجه به نزدیکی قیمت ها بین مقاطع ساختمانی و پروفیل ، شاهد آن بودیم که قیمت لوله صنعتی ، پروفیل و قوطی فولادی در بازار ثبات قیمت داشت.

 

هم اکنون در بازارهای جهانی قیمت ها در مسیر کاهش قرار گرفته تا جایی که یک روند نزولی جدید پس از ثبات نسبی قیمت ها آغاز شده و مشخص نیست که کف قیمتی این قبیل مصنوعات فولادی کجاست زیرا سنگ آهن نیز وارد یک فاز کاهشی جدید شده است.

 

با توجه به این موارد در کنار افزایش عرضه ورق های فولادی در بازار که با ورود ورق های نورد گرم چینی وارد یک فاز شکننده و خطرناک شده ، به نظر می رسد اوضاع در بازار ورق از حالت ثبات پیشین فاصله گرفته و ممکن است با کاهش قیمت ها ، فاز جدید از افت نرخ ها به وقوع بپیوندد.

 

این در حالی است که با توجه به مدیریت بازار از سوی تولیدکنندگان عمده و همچنین افت پیشین قیمت ها به احتمال قوی کاهش بهای ورق چندان هم عمیق نخواهد بود و بازار باز هم به ثبات مورد نظر دست پیدا خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران