مرکز ملی آمار چین

پیش بینی افزایش تولید چین بعد از کاهش در ژانویه و فوریه

پیش بینی افزایش تولید چین بعد از کاهش در ژانویه و فوریه

تولید فولاد خام این کشور در فاصله ماه های ژانویه تا فوریه 121 میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت .

 

به گزارش استیل پدیا، تولید در این دو ماه روزانه 2 میلیون تن بوده که نسبت به تولید روزانه دسامبر 2 درصد کاهش نشان می دهد. تعطیلات بلند مدت سال نو در چین در ماه فوریه یکی از علل اصلی کاهش تولید روزانه فولاد خام در این کشور است . در این دو ماه چین 105 میلیون و سی و نه هزار تن شمش چدن هم تولید کرده که آنهم نسبت به سال قبل کاهشی 7 درصدی داشته است .  

 

فعالان بازار احتمال می دهند که چین تولید فولادش را بزودی افزایش دهد. کارخانه های فولاد در این کشور از اواخر فوریه افزایش تولید را آغاز کرده اند . انجمن آهن و فولاد چین گزارش داده که تولید فولاد خام در مطرح ترین کارخانه های این کشور در اواخر فوریه نسبت به اوایل فوریه 2 درصد رشد داشته و به 1 میلیون و پنجاه هزار تن رسیده است.

 

منبعی نزدیک به یک کارخانه واقع در شمال چین در شهر تانگشان گفت : درحالیکه اکثر کارخانه های چینی قصد افزایش تولید خود در ماه جاری را دارند اما راه اندازی مجدد کوره بلند ها و کارخانه های نورد طول می کشد و احتمالاً تا ماه آینده نمی توانند به ظرفیت تولید کامل خود برسند .

 

مدیر یک کارخانه در غرب چین عقیده دارد : تولید این کشور در فاصله ماههای مارس تا آوریل افزایش می یابد اما گفت کارخانه خود او برنامه ای برای افزایش تولید ندارد زیرا میزان تقاضا از بخش های مختلف بخصوص ساختمان سازی هنوز پائین است. او هشدار داد قیمت های فولاد مجدداً کاهش می یابد و قطعاً میزان عرضه بر تقاضا پیشی می گیرد. او گفت: احتکار توسط تجار باعث این افزایش قیمت های اخیر در بازار داخلی چین شد.

 

یک تاجر اهل شانگهای نیز گفت: پیش بینی میزان عرضه در بازار در طی هفته های آینده سخت است . بهرحال او هیچ بهبودی در وضعیت تقاضا در ماه جاری مشاهده نکرده است .


استیل پدیا | مرجع خبر تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران