بهرام سبحانی عنوان کرد

سياست‌های اشتباه واردات فولاد

سياست‌های اشتباه واردات فولاد

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان روند قیمت محصولات فولادی را در سال آینده پیش‌بینی کرد و گفت: قیمت‌ محصولات فولادی در سال آینده به تدریج روند صعودی پیش خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، بهرام سبحانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: براساس شرایط فعلی بازار جهانی فولاد خصوصا قیمت‌های تمام شده محصول در چین و همچنین قیمت فروش محصولات این کشور می‌توان پیش بینی کرد که قیمت‌ها در سال آینده به تدریج روند صعودی پیش خواهد گرفت. وی افزود:این امر به دلیل وضعیت قیمت تمام شده و قیمت فروش و همچنین کاهش تولید در این کشور است که فعلا به نظر می‌رسد موجب زیان تولید‌ کنندگان در این کشور شده است.همچنین برخی موضوعات زیست محیطی و عوامل دیگر احتمالا موجب کاهش در حجم تولید چین و افزایش قیمت در بازار فولاد خواهند شد.

 

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان با بیان اینکه در فضای پساتحریم، راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد هم تاثیرگذار هستند، گفت: درشرایط فعلی اتکا به فروش نفت با توجه به روند نزولی قیمت نفت، تنها می‌تواند در تامین حقوق کارمندان، بازنشستگان و یارانه کارساز باشد و برای عبور از این شرایط نیاز به سرمایه‌ گذاری‌های جدید است. برای سرمایه‌گذاری نیز منابع مالی اولویت دارد که منابع خارجی ارزان‌قیمت می‌تواند این کاستی‌ها را جبران کند.

 

سبحانی افزود: همگرایی و کاهش هزینه‌ها و راه‌اندازی یک شرکت ادغامی 10 میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج فارس یکی دیگر از راهکارهای دستیابی به اهداف افق چشم انداز است، از سویی باید 6 شركت تولید كننده فولاد در منطقه خلیج فارس با هم ادغام شوند تا هدف‌گذاری تولید10میلیون تن فولاد در این منطقه امکان‌پذیر شود.

 

او با بیان اینکه چنین اتفاقی مزیت‌های همگرایی و کاهش هزینه‌ها را نیز در پی خواهد داشت، تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم اگر بخواهیم ملی فكر بكنیم این اتفاق باید رخ بدهد، در حال حاضر 6 شركت در منطقه ویژه خلیج فارس به‌ صورت جزیره‌ای مشغول به كار هستند و سرمایه‌ گذار‌ی‌های آنها هم به‌ صورت لكه‌ای است كه این شكل از فعالیت، عواقبی جز تلف شدن وقت، انرژی و منابع را در بر نخواهد داشت.

 

سبحانی خاطرنشان کرد: برای رفع رکود حاکم بر بازار فولاد و جلوگيری از سياست‌های اشتباه واردات فولاد با ارز مبادله‌ای يا واردات از چين و اوکراين، بايد مانند همه کشورها در برابر صادرات چين و روسيه و اوکراين از طريق وضع تعرفه و قوانين ضد دامپينگ از توليد داخل حفاظت کنیم و ما کلا توقع ديگری غير از اين از دولت نداريم و انتظار مي‌رود دولت بیش از پیش از توليدکنندگان داخلی حمايت کند. همان‌طور که سياست دولت چين صدور محصولات تحت هر شرايطی و با دادن مشوق به توليد‌ کنندگان و بدون در نظر گرفتن قيمت است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران