قیمت های میلگرد و مفتول افزایش یافت

قیمت های میلگرد و مفتول افزایش یافت

بدنبال افزایش قیمت های شمش و قراضه کارخانه های کشورهای مستقل مشترک المنافع هم پیشنهادهای خود برای میلگرد و مفتول صادراتی را به ترتیب به 340 تا 350 دلار و 370 دلار هردو FOB دریای سیاه افزایش دادند .

 

به گزارش استیل پدیا، در نیمه ماه گذشته قیمت های قراضه 30 دلار افزایش یافت و به 210 دلار CFR ترکیه رسید و در همین مدت قیمت های شمش نیز با 50 دلار افزایش داشت .

 

میلگرد بیشتر از شمش در دسترس است و بهمین دلیل قیمت پیشنهادهای میلگرد اگرچه بالا است ولی در مقایسه با شمش کمتر است. خریداران هم حاضر به پرداخت تنها 320 دلار FOB برای میلگرد هستند .  

 

پیشنهادها برای میلگرد و مفتول هم در اثر این افزایش قیمت ها بالا رفته است . بهرحال هنوز فروشی با این سطوح قیمت بالا گزارش نشده است . اغلب خریداران فعال نیستند زیرا بازار بسیار سر درگم است .

 

یک تاجر اروپائی اشاره دارد که: من نمی فهمم چرا خریداران باید با این قیمت های بالا خرید کنند و بدون دانستن اینکه آیا آنها قادر خواهند بود این محصولات را با سود مناسبی بفروش برسانند این خطر را می پذیرند . برخی از کارخانه های کشورهای مشترک المنافع محموله های آوریل خود را هم  فروخته اند اما بازار داخلی آنها وحشتناک است پس باتوجه به همه این موارد چرا آنها باید درخواست قیمتی بالاتر از 330 دلار را داشته باشند .  

 

به گفته یک تاجر دیگر این افزایش قیمت هنوز ترس از خرید از کشورهای مشترک المنافع را ایجاد نکرده است . او افزود : من مطمئن هستم که مشتریان این قیمت 330 دلار را می پذیرند درحالیکه دیروز آنرا رد می کردند .

 

یک تاجر انگلیسی گفت : آنچه که ما امروزه می بینیم اصلاح طولانی مدتی نیاز دارد . تنها یک ماه قبل هیچ کس پیش بینی نمی کرد چنین اتفاقی در این مقیاس رخ دهد . قیمت ها خیلی پائین بود اما در حال حاضر قیمت ها بالا است و امکان دارد کمی کاهش یابد .

 

در تاریخ 10 مارس، برای قیمت های صادراتی دریای سیاه به 325 تا 330 دلار FOBبرای میلگرد و 330 تا 340 دلار برای مفتول رسید که به ترتیب 55 و 50 دلار افزایش را نشان می دهد .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران