انفجار در کنورتور شماره 2 ذوب‌آهن

انفجار در ذوب آهن چند کشته و مجروح بر جای گذاشت

انفجار در ذوب آهن چند کشته و مجروح بر جای گذاشت

بامداد امروز انفجار در کنورتور شماره دو ذوب‌آهن چند کشته و مجروح بر جای گذاشت. بنا بر آمار اعلام شده از سوی برخی مسئولان تعداد کشته‌های این حادثه سه نفر گزارش شده است. تعدادی نیز دچار سوختگی شده که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

گفتنی است تاکنون این آمار از سوی مسئولان تایید نشده است.

مدیر واحد HSE ذوب آهن با تایید حادثه گفت: تعداد آمار کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان در این حادثه ضد و نقیض است.

 

خبرگزاری دولتی ايرنا از وقوع یک انفجار در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در ساعت چهار صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸ تير، خبر داد. این انفجار که در حین «ذوب ضایعات در کوره» اتفاق افتاده است سه کشته و چهار زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

بر اساس این گزارش، احمد محمدی، مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان، انتقال سه مجروح این حادثه به این بیمارستان را تایید کرده، اما از بیان جزئیات وضعیت آنها خودداری کرد.

به گفته آقای محمدی، مسئولان ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرده‌اند که اطلاع‌رسانی درباره این حادثه «فقط از طریق این شرکت صورت می‌گیرد».

با این حال مدیر بخش ایمنی ذوب‌آهن اصفهان تنها به خبرگزاری فارس گفته است که آمار به دست آمده از کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه «ضد و نقیض» است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، اين سانحه در «کنوِرتور شماره دو» ذوب‌آهن اصفهان رخ داده است.

اين در حالی است که پنج روز پيش خسرو جوادی، مدير بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، خبر داده بود که «رينگ و قسمتی از مخروطی کنورتور شماره دو فولادسازی» برای اولين بار در داخل ایران و توسط شرکت «پارسيان سازه ايرانيان» ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

ذوب‌آهن اصفهان در ۳۰ کيلومتری غرب اصفهان قرار دارد و بر اساس گزارش‌ها بزرگ‌ترين کارخانه ساخت محصولات فولادی در ايران است.

خبرگزاری کار ایران، ايلنا، در گزارشی با اشاره به مصدوم شدن ۱۸ هزار و ۹۱۶ نفر در حوادث کار در سال ۹۳ اعلام کرده بود که ۱۲۱ نفر از این افراد فوت شده‌اند.

به گفته اين خبرگزاری، ۱۷ هزار و ۵۵۱ نفر معادل ۹۲ درصد از اين افراد بهبودی کامل يافته‌اند، ۴۵۸ نفر ازکارافتاده شده‌اند و۷۸۶ نفر غرامت نقص عضو دريافت کرده‌اند.

 توضیح: عکس تزیینی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران