10 میلیون بازدیدکننده به تانگشن میروند

چرا بهای سنگ آهن بالا رفت؟

چرا بهای سنگ آهن بالا رفت؟

نمایشگاه گل در شهر صنعتی تانگشن چین، یکی از اصلی ترین دلایلی است که بهای سنگ آهن را بالا برده است.

 

به گزارش استیل پدیا، این رویداد بین المللی، 10 میلیون بازدید کننده را به این شهر می آورد و پکن برای داشتن آسمان آبی، کارخانه های فولاد را وادار به تعطیلی خواهد کرد. به همین دلیل، این کارخانه ها تلاش کردند پیش از تعطیلی، تولید خود را بالا ببرند.

 

کارخانه های تولید فولاد در تانگشن، که در شمال شرقی پکن واقع است، از اواخر آوریل تا اکتبر وادار به تعطیلی هستند تا حجم آلودگی هوا هنگام برگزاری رویداد horticultural exhibition کمتر شود.

 
این شهر، در آخرهفته ای که گذشت، از کارخانه های فولاد خود خواسته است تولید خود را پیش از دستور به تعطیلی، افزایش دهند و همین عامل، تاثیر بسزایی در قیمت سنگ آهن (ماده خام صنعت فولاد) دارد. روز دوشنبه نیز، بهای سنگ آهن حدود 20 درصد افزایش یافت.

 
بهای سنگ آهن، که پیش بینی می شد به دلیل تغییر نکردن الگوهای عرضه و تقاضا، امسال هم ضعیف بماند، از آغاز سال 2016 تاکنون 46 درصد افزایش یافته و نسبت به کف ماه دسامبر نیز، جهشی 70 درصدی را تجربه کرده است.

 
با این حال تحلیل گران انتظار دارند رالی فعلی این ماده خام، دوام نیابد زیرا تقاضای بلند مدت چین به این ماده، تغییر اساسی نکرده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران