نمایشگاه جهانی

تقویت ساختمان سازی در منطقه خلیج فارس

تقویت ساختمان سازی در منطقه خلیج فارس

پیش بینی می شود با برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو در سال 2020 در دبی و جام جهانی فوتبال در قطر در سال 2022 تقاضا از سوی بخش ساختمان سازی در منطقه خلیج فارس تقویت شود.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از فولاد الجزیره تولید کننده محصولات طویل و لوله در عمان: شورای همکاری خلیج فارس از اواسط سال گذشته به بعد در حال متعادل سازی کاهش بودجه ای است که دلیل اصلی آن کاهش قیمت نفت عنوان شده است.  

 

این کارخانه خاطر نشان ساخته که این دو رویداد مصرف فولاد مازاد منطقه را تضمین خواهند کرد و در چند سال آینده نقش سپر دفاعی را برای این منطقه خواهند داشت اگرچه پیش بینی ها حاکی از تثبیت قیمت های نفت در سطوح فعلی است.

 

فولاد الجزیره گفت: با کاهش 30 دلاری قیمت های نفت پیش بینی شده بود که هزینه فعالیت های زیربنائی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس کاهش یابد و تقاضا برای فولاد نیز کمتر از سطوح فعلی شود . انتظار می رود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در برابر دامپینگ فولاد در منطقه هم عکس العملی داشته باشند زیرا هنوز فعالیت خاصی از سوی آنها ملاحظه نشده است.

 

فولاد الجزیره تولید میلگرد خود را از سال 2015 آغاز نمود و پیش بینی شده تا اواسط سال 2016 تولید میلگرد آن به بالاترین ظرفیت خود برسد . تولید میلگرد در این کارخانه در حال حاضر با 40 درصد ظرفیت است و به 60 درصد افزایش خواهد یافت.

 

کارخانه فولاد الجزیره علاوه بر میلگرد  لوله درزدار هم تولید می کند. در سال 2015 این کارخانه در کل 277 هزار تن تولید داشته و سودی بالغ بر 7 , 1 میلیون ریال عمان (42 , 4 میلیون دلار) کسب نموده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران