هدفگذاری مصرف انرژی و زغال در چین در برنامه 5 ساله پکن

هدفگذاری مصرف انرژی و زغال در چین در برنامه 5 ساله پکن

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، درصدد است میزان انرژی مصرفی خود را تا سال 2020، به اندازه ای کم کند که معادل مصرف 5 میلیارد تن زغال است. سقفی که به عقیده محققان، دستیابی به آن آسان است.

 

به گزارش استیل پدیا، این هدفگذاری، 16 درصد بیشتر از رقم مصرف انرژی در چین در سال 2015 است؛ یعنی 4.3 میلیارد تن. در حالیکه سال 2015، این مصرف از رشد 0.9 درصدی برخوردار بود. هدفگذاری مصرف انرژی در برنامه 5 ساله پکن (2016 تا 2020) تدوین شده است.

 

رئیس جمهور، شی جینپینگ (Xi Jinping)، در تلاش است کشور خود را به سمت راهکارهای پربازده تر سوق دهد زیرا فشار زیادی برای کاهش آلودگی در چین وجود دارد. مصرف انرژی چین، در راستای افت سرعت رشد اقتصادی این کشور، کاهش یافته است.

 

به گفته لین بوکیانگ (Lin Boqiang)، این حجم مصرف، رقم قابل قبولی است و دستیابی به آن بدون مشکل صورت خواهد گرفت.

 

مصرف زغال در چین

 

میزان مصرف زغال در چین در سال 2015، به میزان 3.7 درصد کاهش یافت، که دومین سال پیاپی برای کاهش مصرف زغال در این کشور بود. همچنین سهم زغال از انرژی مصرفی چین، برابر 64 درصد بود.

 

چین قصد دارد تا سال 2020، حجمی به اندازه 500 میلیوت تن از مصرف زغال خود را کم کند و همچنین 500 میلیون تن از تولید زغال خود را نیز کاهش دهد. چین اکنون در تلاش است اشباع پدید آمده در بخش های گوناگون تولید، از زغال گرفته تا فولاد را کمتر کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران