اولین اوراق سلف موازی استاندارد روی محصولات فولادی انتشار یافت

اولین اوراق سلف موازی استاندارد روی محصولات فولادی انتشار یافت

اوراق سلف موازی استاندارد دوشنبه هفدهم اسفندماه 1394 برای نخستین بار در بورس کالای ایران روی یک محصول فولادی منتشر می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، دوشنبه هفدهم اسفندماه اوراق سلف موازی استاندارد روی تیرآهن14 شرکت ذوب آهن اصفهان به میزان 1500 میلیارد ریال در بورس کالای ایران منتشر می شود.

 
1500 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن14 منضم به اختیار فروش و خرید تبعی به ترتیب با نرخ قیمت اعمال 24 و 27 درصد خواهد بود و شرکت تامین سرمایه امین بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن را پیش از سررسید تعهد کرده است و اوراق سلف را در زمان عمر اوراق با نرخ 23 درصد روزشمار سالیانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه بازخرید می کند.

 
اندازه هر قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن14، یک برگ (معادل یک تن) است و مدت قرارداد یک سال از تاریخ عرضه اولیه خواهد بود.

 
خریدار می تواند در پایان دوره نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

 
معاملات ثانویه این اوراق از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران از دهم فروردین سال آتی آغاز می شود و هفدهم اسفندماه 1395 به پایان می رسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران