در بخش معدن چه عاملی مانع پیشرفت می شود

در بخش معدن چه عاملی مانع پیشرفت می شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کمبود صنایع فرآوری به روز، عامل عقب‌ ماندگی بخش معدن است، گفت: درآمدزایی از طریق فرآوری مواد معدنی باید جایگزین فروش نفت خام شود.

 

به گزارش استیل پدیا، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور در حال حاضر به‌صورت سنتی فعالیت می‌کنند، گفت: بر همین اساس قدرت فرآوری و تولید مواد معدنی به‌ صورت انبوه وجود ندارد و زیرساخت‌های فرآوری مواد معدنی در حد مطلوب نیست.

 

وی با اشاره به‌صرفه اقتصادی و درآمد بیشتر فرآوری مواد معدنی، بر توجه دولت به بخش‌های معدنی و توسعه این بخش تاکید کرد و افزود: معادن یکی از محورهای اصلی در اقتصاد مقاومتی است؛ از همین رو توسعه معادن و تولید و فرآوری مواد معدنی ضروری است. فولادگر با بیان اینکه در اکتشاف و استخراج مواد معدنی از فناوری‌های روز استفاده نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که سهم معادن در ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی یک درصد است، عدم استفاده مطلوب از فناوری‌های روز در این زمینه است. فولادگر با بیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی باید در فرآوری مواد معدنی مشارکت داشته باشد، افزود: زمینه حضور سرمایه‌گذاری خارجی باید در گلوگاه کارخانه‌های کنسانتره‌سازی، گندله‌سازی و آهن اسفنجی فراهم شود و با سرمایه‌گذارانی که فناوری انتقال می‌دهند، قرارداد منعقد شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران