اولویت با سرمایه‌گذاری مستقیم باشد

ارتقا و انتقال فناوری برای فولادهای آلیاژی

ارتقا و انتقال فناوری برای فولادهای آلیاژی

مجری تامین سرمایه هفت طرح فولادی مطرح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور هم تاکید بر آن بوده که ما باید تلاش کنیم جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی میسر شود.

 

به گزارش استیل پدیا، فریال مستوفی اظهار کرد: در فصل جدید اقتصادی و انعقاد قراردادها هم باید فقط سرمایه‌گذاری مستقیم در نظر گرفته شود به همین دلیل ما باید به ‌خارجی ها تاکید کنیم که قصد از همکاری صرفا خریدن و ورود به بازار ما نیست و در همکاری های جدید سرمایه‌گذاری‌ها باید به صورت مشترک باشد و انتقال فناوری انجام شود.

 

او با تاکید براینکه این فناوری هم می‌تواند در زمینه فولادهای آلیاژی باشد، گفت: در برنامه ششم توسعه کشور هم تاکید بر آن بوده که ما باید تلاش کنیم جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی میسر شود.

 

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران افزود: گرچه فاینانس هم می‌توانیم در پروژ‌ها داشته باشیم اما باید هدف‌ عمده‌مان را در جذب سرمایه مستقیم خارجی و انتقال تکنولوژی بگذاریم تا صادرات کالاهای غیرنفتی‌مان افزایش یابد. چرا که باید سعی کنیم اقتصادمان از وابستگی به نفت جدا شود.

 

مستوفی بیان کرد: اگر در تفاهم‌نامه‌‌ها سرمایه‌گذاری مستقیم نباشد، مسلما هدف عمده‌مان که ارتقای کیفیت تولید فولاد است، برآورده نمی‌شود. در واقع اگر به سراغ تامین مالی پروژه‌ها برویم، که الان در برخی از تفاهم‌نامه‌ها قضیه تامین مالی دیده می شود و شراکت منظور نیست، به نظر من اشتباهی بزرگ است. زیرا هیچ دلیلی ندارد که ما به صورت انحصاری با شرکت‌هایی که تامین مالی می‌کنند بدون شرکت در مناقصه و مزایده‌ای قرارداد ببندیم.

 

او افزود: الان تامین مالی در کشورهای اروپایی و خود چین برای یک شرکت به خصوص نیست و تامین مالی از طریق فاینانس می‌تواند برای هر شرکتی باشد. بنابراین می‌توانیم با دقت بیشتری در این قراردادها سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت تولید فولادهای آلیاژی سوق داد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران