سرنوشت نامعلوم ریل های سفارش داده شده ایران به هند

سرنوشت نامعلوم ریل های سفارش داده شده ایران به هند

تردیدهایی در باره گزارش ها مبنی بر اینکه شرکت هندی جی اس پی ال بخشی از تحویل سفارش عرضه ریل به ایران برای اجرای یک توسعه ریلی مهم را بر عهده گرفته، ایجاد شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، تردیدهایی در باره گزارش ها مبنی بر اینکه شرکت جی اس پی ال بخشی از تحویل سفارش عرضه ریل به ایران برای اجرای یک توسعه ریلی مهم را بر عهده گرفته، ایجاد شده است.

 

در سال 2013، نهاد صلاحیت دار فولاد دولت هند (اس ای آی ال) سفارش عرضه 300 هزار تن ریل به ایران را منعقد کرده بود. مقامات ایرانی تقاضای دریافت ریل هایی 18 متری را کرده بودند که در حقیقت اس ای آی ال آنها را تولید نمی کرد. تنها واحد تولید ریل این نهاد یعنی شرکت بی اس پی، تجهیزات مورد نیاز برای تولید این نوع ریل را وارد کرد، اما به خاطر برخی دلایل فنی نتوانست آنها را نصب نماید.

 
گزارش هایی درسطح بازار ریل منتشر شده بود که نشان می داد قرار شده شرکت جی اس پی ل، اجرای بخشی از سفارش ایران را بر عهده بگیرد. این گزارش حاکی از این بود که به دنبال تاخیر به وجود آمده از سوی اس ای آی ال، نیمی از این سفارش که حدود 150 هزار تن می شد، به شرکت جی اس پی ال داده شده است.  اس ای آی ال به عنوان تنها تامین کننده، اکنون بر روی سفارشات شرکت راه آهن هند متمرکز شده است.

 
شرکت جی اس پی ال هند این گزارش ها را تایید و یا رد نکرده است. سخنگوی این شرکت به ایمیل ارسال شده برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.در همین حال، پس از این اتفاقات یک مقام ارشد اس ای آی ال در این باره گفت، هنوز چیزی روی کاغذ نیامده است. ما موضوع را از طریق مقامات مربوطه پیگیری کرده ایم و آنها تکذیب کردند که جی اس پی ال اجرای این قرارداد را بر عهده گرفته است. تاکنون، جی اس پی ال هیچ توافق مکتوبی برای عرضه ریل به ایران منعقد نکرده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران