قیمت سنگ‌آهن پایین می‌ماند

قیمت سنگ‌آهن پایین می‌ماند

صعود قوی قیمت سنگ‌آهن به بالای ۵۰ دلار در تن طی هفته گذشته نتوانست پیش‌بینی شرکت بی‌اچ‌پی بیلیتون نسبت به آینده بازار را تغییر دهد و این شرکت همچنان بر این باور است که عرضه فراوان و کاهش رشد اقتصادی چین قیمت‌ها را پایین خواهد برد.

 

به گزارش استیل پدیا، بی‌اچ‌ پی درتازه‌ ترين پيش‌ بينی خود هشدار داده است که احتمالا قیمت‌های پایین‌تر و نوسانات بیشتر در بازار کالا از جمله سنگ‌آهن تداوم خواهد داشت. این ماده اولیه تولید فولاد از آغاز امسال 18‌درصد جهش داشته و به 51.60 دلار در هر تن خشک رسید.

 

این در حالی است که در سه ماه پایانی 2015 قیمت سنگ‌آهن کف 6 ساله خود در نزدیکی 38 دلار را لمس کرد. از سویی شرکت بی‌اچ‌پی بیلیتون که بزرگ‌ترین‌ شرکت معدنی جهان است، ضمن اعلام کاهش سود تقسیمی اولین‌ بار در 15 سال گذشته اعلام کرد که قیمت‌ها احتمالا پایین بماند.

 

با توجه به تقاضای ضعیف و عرضه فراوان سنگ‌آهن، این شرکت آینده بازار را مثبت نمی‌بیند. در عین حال پیش‌ بینی می‌شود که تقاضای فولاد چین ضعیف باشد و امید به بهبود بازار ساختمان و تقاضای بخش زیرساخت‌های این کشور نیز در نیمه اول سال چندان قوی نیست. این شرکت استرالیایی همچنین اعلام کرد که همچنان قصد دارد بر حجم تولید خود بیفزاید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران