اطلس فولاد برای نخستین‌ بار رونمایی می‌شود

دلیل وزارت صنعت برای حمایت جدی از صنعت فولاد

دلیل وزارت صنعت برای حمایت جدی از صنعت فولاد

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رونمایی از اطلس فولاد برای نخستین بار در کشور خبر داد و دلیل در اولویت قرار گرفتن صنعت فولاد و حمایت جدی‌تر از آن را استراتژیک بودن آن عنوان کرد. محمد فاطمیان در مورد گلایه‌های مطرح شده پیرامون حمایت زیاد از صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد، صنعتی استراتژیک است؛ هر آنچه امروز هستیم ماحصل تصمیمات درست یا غلط گذشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه هر صنعتی که دارای یک نقطه استراتژیک یا موقعیت خاص باشد به صورت جدی‌تر حمایت می‌شود، اظهار کرد: این مساله به خاطر عملکرد و راندمان صنعت استراتژیک است که بر زنجیره صنایع و حیات دیگر صنایع تاثیر می‌گذارد.

 

فاطمیان با اشاره به اینکه صنعت فولاد نقش مهمی در تولید محصولات نوین و های‌تک دارد در مورد درست یا غلط بودن حمایت زیاد از این صنعت گفت:‌ نوع حمایت به این صنعت را رد یا تایید نمی‌کنم، چراکه طی سال‌های گذشته باید عارضه‌یابی صورت گیرد، اما هر آنچه امروز هستیم ماحصل تصمیمات درست یا غلط گذشته است و اگر می‌خواهیم مطلوب باشیم بهتر است به گونه‌ای باشیم که مطلوب شویم.

 

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد صحیح بودن نوع حمایت‌ها اظهار کرد: کسانی که سیاست‌ها را ابلاغ کرده‌اند باید در این زمینه پاسخگو باشند. البته قابل توجه است که هر تصمیمی را نسبت به زمان خود باید سنجید. در سال‌های اخیر تصمیم‌گیری‌ها از جنس تصمیم‌های مدیریتی بوده، نه برنامه‌ای؛ بنابراین بسیاری از تصمیم‌هایی که در مقاطعی گرفته شده تابع برنامه استراتژیک نبوده است.

 

فاطمیان با اشاره به ایده‌پردازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری در بخش اجرا توسط انجمن فولاد کشور، گفت: اطلس فولاد برای نخستین بار تدوین شده و در قالب کتاب و نقشه به چاپ رسیده است. وی افزود: نقشه و کتاب مذکور دارای تمام مشخصات کل زنجیره فولاد کشور است که در دسترس همگان قرار می‌گیرد. مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان از رونمایی اطلس فولاد کشور در اوایل هفته پیش رو خبر داد.

 


استیل پدیا - مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران