مدیر امور استان‌های خانه معدن خبر داد

اشتغال 1100 زن در معادن کشور

اشتغال 1100 زن در معادن کشور

مدیر امور استان‌های خانه معدن ایران از فعالیت 1100 زن در معادن سطح کشور خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، در چهارمحال و بختیاری، عارف حامدی امروز در گردهمایی معدن‌داران استان و نخستین انتخابات هیات موسس و هیان مدیره خانه معدن چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان بیست و هشتمین استانی است که خانه معدن در آن تشکیل می‌شود.

 

وی با اشاره به پتانسیل قوی این استان در حوزه معدن افزود: این استان نیازمند کار سیستماتیک و اکتشافی است که امیدواریم با تشکیل خانه معدن استان در این زمینه فعالیت بیشتری را شاهد باشیم.

 

حامدی بررسی طرح‌های بهره‌برداری و اکتشاف ارائه شده از سوی متقاضیان را از وظایف خانه معدن عنوان کرد و گفت: خانه معدن تشکلی قوی و مدافع حقوق بهره‌برداران معادن کشور است و با تشکیل نمایندگی‌های این تشکل در استان‌ها بهره‌برداران مسائل و مشکلات خود را راحت‌تر پیگیری خواهند کرد و به نوعی تسهیل در امور معدنی کشور شکل خواهد گرفت.

 

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و دارندگان پروانه اکتشاف به منطور آشنایی بیشتر با قوانین معدنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و پایان یافتن برجام فعالیت‌های اقتصادی کشور به ویژه در بخش معدن بیشتر شده و شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این حوزه باشیم.

 

حامدی با بیان اینکه بهره‌برداران معادن کشور درصدی از فروش مواد معدنی را به عنوان حقوق دولتی به حساب دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه این حقوق با تلاش اعضای خانه معدن ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و در سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که همین اتفاق حادث شود.

 

وی در پایان به تلاش دولت در راستای توسعه واحدهای فراوری مربوط به بخش‌های مختلف اشاره و گفت: از 8000 پروانه صادر شده در بخش معدن 1200 پروانه مختص بانوان است و از 84 هزار شاغل بخش معدن نیز 1100 نفر خانم هستند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران