سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی سالانه فولاد آغاز بکار کرد

سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی سالانه فولاد آغاز بکار کرد

سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی سالانه فولاد امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در مرکز همایش ها و محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، هیجدهمین نمایشگاه و سمپوزیوم سالانه فولاد با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو ، عباس نجفی زاده رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران ، نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی و جمعی از فعالان این عرصه فعالیت خود را آغاز کرد.

 
ارتقا سطح دانش فنی در زمینه های مختلف فولاد کشور، ایجاد زمینه مساعد ارتباط و گردهمایی محققان و متخصصان و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مربوط به فولاد ، ایجاد زمینه مشارکت بیشتر کارشناسان فولاد در فعالیت های علمی و تحقیقاتی ، جمع آوری ، مستندسازی تحقیقات انجام شده و اطلاع رسانی در زمینه صنعت فولاد از اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

 

راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در تکمیل حلقه های زنجیره فولاد ، راهکارهای عملی افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در صنعت فولاد کشور، روش های حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند ، نوآوری در تولید و تجهیزات تکنولوژی صنایع فولاد با تاکید بر بومی ،نوآوری در فرایندهای فولادسازی ، نگرشی به اهمیت جایگاه فولادهای نوین در توسعه صنعت فولاد کشور از جمله موضوعات مورد بحث در این سمپوزیوم است. در این سمپوزیوم از میان 107 مقاله ارسالی 38 مقاله حضوری و باقی به صورت پوستر ارائه می شود.

 
پساتحریم ، فرصت ها و چالش های صنعت فولاد ، فناوری های نوین در زمینه کاربردی های زیست محیطی پسماندهای صنعت آهن و فولاد ، مواد اولیه و آهن سازی و برق و کنترل - محیط زیست از جمله نشست های تخصصی در این سمپوزیوم که با حضور استادان و کارشناسان حوزه های مرتبط در طول برپایی این رویداد برگزار می شود.

 
همزمان با برگزاری این سمپوزیوم دو روزه، نمایشگاه بین المللی فولاد به منظور ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی ، صنعت فولاد و دیگر صنایع مرتبط با آن در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی کیش با حضور معاون وزیر افتتاح شد .

 
در این نمایشگاه 265 شرکت داخلی و 25 شرکت و نمایندگی خارجی از 13 کشور انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، هلند ، سوئیس، سوئد، ترکیه، اتریش، چین، اوکراین، هند و امارات متحده عربی تجهیزات خود در حوزه خطوط تولید ، مواد اولیه و فراورده های دیرگذار را به نمایش گذاشته اند .

 
توسعه تجارت داخلی و بین المللی ، نمایش جدید ترین محصولات تولید شده ، ارائه محصولات نرم افزاری و سخت افزاری در زمینه تولید فولاد ، بررسی موانع و چالش ها ، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی ، تعامل با دیگر فعالان این صنعت و راهکارهایی برای پیشرفت از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 
شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان ، فولاد خوزستان، فولاد اکسین خوزستان، پیشگام تجهیز سهند، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت یگانه اندیش از حامیان این رویداد به شمار می روند .

 
نمایشگاه فولاد از ساعت 9 صبح تا 17 عصر و تا ششم اسفند ماه در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش میزبان بازدید کنندگان است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران