ادامه روند صعودی سنگ‌آهن و فولاد جهانی

ادامه روند صعودی سنگ‌آهن و فولاد جهانی

در پی رسیدن قیمت فولاد شانگهای به بالاترین سطح خود از ماه سپتامبر 2015، قیمت سنگ‌آهن دالیان در معاملات آتی با رشد 5 درصدی مواجه شد. هر دو کالا به روند صعودی هفته‌ گذشته خود ادامه داده‌اند.

 

به گزارش استیل پدیا، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی سنگاپور باز هم افزایش یافت تا با نزدیک شدن به سطح 50 دلار برای هر تن به بالاترین قیمت طی10 ماه اخیر خود برسد. هلن لائو، تحلیلگر آرگونات در یادداشتی اعلام کرد: موجودی پایین فولاد، اوج‌ گیری مجدد تقاضای فصلی پس از سال جدید چین و افزایش نرخ مصرف در کوره‌ها موجب شده تا قیمت‌های فولاد و سنگ‌آهن مجددا افزایش پیدا کنند.

 

لائو اعلام کرد از زمانی که کارخانه‌های فولاد از سنگ‌آهن ارزان قیمت خریداری شده در ماه قبل استفاده می‌کنند، حاشیه سود فولاد در میان تولید کنندگان چینی بهبود یافته است. هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه مه ‌در بورس آتی شانگهای با رشدی 4.7 درصدی 365 یوآن (56دلار) معامله شد. در بورس سنگاپور نیز، قیمت سنگ‌آهن ماه مارس با رشدی 3.9 درصدی به 48 دلار برای هر تن رسید.

 

هر تن میلگرد ساختمانی برای تحویل در ماه مه ‌در بورس آتی شانگهای با 3 درصد افزایش قیمت هزار و 938 یوآن معامله شد. به‌طور معمول،‌ فعالیت‌های ساخت‌وساز بعد از سال جدید چین اندکی افزایش می‌یابد و معامله‌ گران پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای ساخت‌وساز محصولات فولادی در ماه آینده باز هم افزایش پیدا کند.

 

با این حال تحلیلگران معتقدند که عرضه مازاد ممکن است به تدریج بر میزان تقاضا غلبه کند. لائو اعلام کرد: ما معتقدیم که با توجه به عرضه مازاد، این اوج‌ گیری قیمت فولاد و سنگ‌آهن کوتاه مدت خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران