عوارض واردات اروپا صادرات روسیه را محدود می کند

عوارض واردات اروپا صادرات روسیه را محدود می کند

براساس گفته های یکی از تحلیلگران برجسته Wood Mackenzie یک گروه تحقیقاتی و مشاوره در زمینه انرژی ، فولاد و معادن صادرات فولاد روسیه به اروپا در پی وضع مالیات های وارداتی در آینده محدود خواهد شد .

 

به گزارش استیل پدیا، در سال گذشته روسیه 5 , 7 میلیون تن صادرات به اروپا داشته که نسبت به سال2014  درحدود 12 درصد افزایش یافته است.

به گفته این تحلیلگر : روسیه 20 درصد از کل واردات فولاد به اروپا را تأمین می کند و با تأثیر از عوارض وارداتی جدید برای فروش 15 درصد آن در بازار اروپا با مشکل مواجه خواهد بود .  

 

در هفته گذشته و در اجلاس فولاد کشورهای مستقل مشترک المنافع این تحلیلگر گروه مکنزی گفت : ما در اروپا خواهان رشد کمی در سه بخش بزرگ مصرف کننده فولاد ساختمان سازی ، خودروسازی و دیگر بخش ها مانند ماشین آلات در پنج سال آینده هستیم .  

 

او افزود : ما مدتها است منتظر بهبود ساختمان سازی های مسکونی در جنوب اروپا هستیم اما رشد در بخش خودروسازی و ماشین آلات در پنج سال گذشته کمتر شده است . این دو بخش در معرض خطر واردات هستند و همچنین با کاهش قیمت کالا و نوسانات نرخ ارز این دو بازار در شرایط بدی قرار دارند .

 

چین تنها کشوری است که می تواند این مشکلات را کاهش دهد. صادرات فولاد چین باید تا سال 2020 به 80 میلیون تن کاهش یابد . این کشور در سال 2015 حدود 112 میلیون تن صادرات فولاد داشته و در سال جاری لااقل باید صادراتش را به زیر 100 میلیون تن برساند .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران