رالی ادامه می یابد؟

سنگ آهن سرافراز از تعطیلات چین بیرون آمد

سنگ آهن سرافراز از تعطیلات چین بیرون آمد

تعطیلات سال نو در چین، روند رشد بهای این ماده خام را تاکنون متوقف نکرده است.

 

به گزارش استیل پدیا، متال بولتن بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداوی چین را برابر 46.26 دلار اعلام کرد.

 

2 دیدگاه متفاوت برای عملکرد سنگ آهن در آینده

 
طبق تحلیل Sucden Financial، رالی اخیر سنگ آهن که قیمت ها را به بیشترین حد از نوامبر تاکنون رسانده است، دوام نخواهد یافت چراکه تقاضای چین برای فولاد کاهش یافته است و معادن در تلاشند تا هرچه بیشتر از هزینه های خود کم کنند.

 
تحلیل گر این موسسه در این خصوص معتقد است: این روند پیشرفت برای سنگ آهن، در درازمدت پایدار نخواهد بود. نیاز به فولاد به شدت کاهش یافته و صنعت داخلی چین با تولید مازاد و اشباع دست به گریبان است. چشم انداز تقاضا برای سنگ آهن، عالی نیست.

 
سنگ آهن در سه سال اخیر مرتب در حال کاهش بوده است زیرا افت تقاضا همزمان شده است با افزایش تولیدات ارزان قیمت. روز گذشته 0بهای این ماده خام افزایش یافت، شاهد رشد قیمت نیکل و مس نیز بودیم و دلیل این پیشرفت ها، اطمینانی است که بانک جمهوری خلق چین نسبت به ارزش یوآن، به سرمایه گذاران داد.

 
این تحلیل گر همچنین با اشاره به حجم بالای استوک پایل های سنگ آهن در بنادر چین، اعلام کرد زیرساخت های ضعیف، همچنان روی چشم انداز بلند مدت این ماده معدنی تاثیر خواهد داشت.

 

اما باید اشاره کرد که همه تحلیل گران موافق بازگشت سنگ آهن به روند کاهش قیمت نیستند. ملیندا مور (Melinda Moore) از ICBC Standard Bank، معتقد است رشد کنونی سنگ آهن در نتیجه تمایل کارخانه ها به افزایش موجودی سنگ آهن پیش از فصل بهار است.

 
وی که معتقد است افزایش بهای سنگ آهن تا بالای 50 دلار ممکن است، شکست سد باطله برزیل و در نتیجه توقف تولید در این معدن را، یکی از دلایل رشد اخیر در بهای این ماده خام می داند.

 
به گفته مور، تولیدات معادن جدید همچون روی هیل، هنوز فاصله زیادی تا تاثیر گذاشتن بر روی بازار دارند. او پیش بینی می کند حجم استوک پایل های سنگ آهن در چین، به بازه 80 تا 85 میلیون تنی رسیده و تعادل بیشتری در بازار حاکم شود.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران