مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد

تولید فولادهای خاص در اولویت است

 تولید فولادهای خاص در اولویت است

با توجه به اینکه تولید فولاد‌هایی خاص در برنامه استراتژیک شرکت قرار گرفته، فولاد زنگ نزن را به روش کربن‌زدایی به‌صورت مستمر توليد و به بازار روانه کردیم.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد‌ابراهیم قدیریان درخصوص مشخصات فنی این نوع فولاد خاص که تولید شده، گفت: فولاد زنگ نزن آستنيتي پركاربردترين و معروف‌ترين فولاد است كه با 18 درصد کروم و 8 درصد نيكل به نام استيل 8-18 نيز شناخته مي‌شود.

 

مقاومت در برابر خوردگي بسيار بالا و قابليت كارپذيري خوب اين فولاد از ويژگي‌هاي بارز آن است. وی درخصوص کاربرد این نوع فولاد گفت: اهميت و كاربرد وسيع فولادهاي زنگ نزن در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، صنايع غذايي، دارويي، مهندسي پزشكي، موجب ايجاد رونق و رقابت جدي در بازار جهاني توليد اين دسته از فولادها شده است.

 

وی تاکید کرد: با گسترش اين تكنولوژي، امكان توليد گريدهاي خاص پرآلياژ كه عموما كاربردهاي حساس دارند نيز فراهم شده است. قدیریان افزود: سالانه به صورت مداوم حدود 3 الي 5 هزار تن انواع مقاطع فولادهاي زنگ نزن وارد كشور مي شود كه به تدريج و با شرايط توسعه يافته توليد داخل، مي‌توان سالانه از خروج 10 الي 15 ميليون دلار ارز از کشور جلوگيري کرد. وی در مورد بازاریابی‌های انجام شده برای صادرات این نوع فولاد گفت: همچنين با رايزني‌ها و مطالعاتی که در بازار صورت گرفته، صادرات فولادهاي مذكور مي‌تواند در برنامه بازارهاي هدف صادراتي نيز قرار گيرد.

 
وی تصریح کرد: با توجه به توليد فولاد فوق‌الذكر، شركت فولاد آلياژي ايران موفق شد، ليست گريدهاي توليدي خود را به 352 گريد فولادي ارتقاء بخشد. وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات و مطالعات صورت گرفته روی این فولاد، شرکت فولاد آلیاژی ایران با حذف فرآيند آهنگري موفق به نورد شمش‌های تولیدی این فولاد شده است.

 

مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران همچنین از رشد 26 درصدی صادرات در سال‌جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون حدود 19 هزار تن از محصولات اين شركت به ارزش بیش از 9.8 میلیون دلار به خارج از كشور صادر شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 26 درصد رشد وزنی داشته است. وی تصریح کرد: اين محصولات فولادي در قالب گروه‌هاي سخت شونده، زنگ نزن، ابزار سردكار، عمليات حرارتي‌ پذير، كربني، كيفي و صنعتي ساختماني به كشورهاي آلمان- اسپانيا- امارات- افغانستان- ايتاليا- بلژيك- ترکیه پاكستان- عراق- پرتغال - چك - كره جنوبي و هلند صادر شده است.

 

قدیریان تاکید کرد: برای اولین بار در سال‌جاری، پنج کشور عراق، بلغارستان، پرتغال، پاكستان و چك نیز به بازارهای هدف محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران اضافه شد و فولادهایی از گروه زنگ نزن، ابزار سردكار، عملیات حرارتی پذیر، سخت‌شونده سطحی و صنعتي عمرانی به اين کشورها صادر شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران