تاثیر آشفتگی های اقتصاد جهان بر قیمت ها

تاثیر آشفتگی های اقتصاد جهان بر قیمت ها

معاملات سنگ آهن در هفته گذشته آرام بود زیرا چینی ها در تعطیلات هستند و افت بازارهای سهام در سراسر دنیا باعث کاهش بیشتر تقاضا شده است .

 

به گزارش استیل پدیا، سنگ آهن با خلوص 62 درصد 2 دلار 60 سنت کاهش یافت و به 90 , 42 دلار CFR چین رسید درضمن بدلیل سال نو چینی هیچ ارزیابی ارائه نشد . برآورد شاخص فولاد برای همین گرید سنگ آهن 1 دلار 50 سنت کاهش یافت و به 20 , 43 دلار CFR بندر تیانجین رسید .

 

به گفته منابع آگاه : با سقوط ناگهانی سهام در بازارهای جهانی و نگاهی به اوضاع طلا و اوراق قرضه متوجه عدم اطمینان حاکم بر این دو بخش می شویم . در هفته های اخیر برخی کشورها برای مبارزه با تورم و بدلیل احیای اقتصادی نرخ های بهره را منفی کرده اند . اما افزایش نقدینگی در سیستم ها هنوز نتیجه دلخواه را نداشته است .

 

کاهش نقدینگی در چین هم خرید را محدود کرده و وام های پرداختی بانک ها به کارخانه های فولاد کاهش یافته زیرا دولت چین در تلاش برای مبارزه با افزایش عرضه است . به گفته یک تاجر: در واقع مقامات دولت مرکزی چین  درباره کاهش ظرفیت تولید بسیار تأکید دارد .

 

بهرحال درباره شرایط سنگ آهن در ماه مارس امیدواری هائی وجود دارد و اغلب کارخانه ها در طول سال نو هم بطور عادی کار می کردند و پیش بینی شده بعد از تعطیلات نرخ ها افزایش یابد . قبل از سال نو برخی از تجار محموله های خود را خریداری کردند .

 

کاهش سطح سفارشات برای محصولات فولادی کارخانه ها را مجبور ساخته تولید خود را بکاهند . یک تاجر بین المللی گفت : من فکر می کنم بازار در هفته آینده بهبود یابد .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران