رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری برای فرآوری معادن سنگان

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری برای فرآوری معادن سنگان

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای فرآوری معادن سنگان در حال انجام است. دکتر مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: منطقه سنگان به عنوان یکی از معادن سنگ آهن بزرگ کشور، مشهور به عسلویه دوم، در حال حاضر 1.2 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی دارد. همچنین از پاییز 92، ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، عملیات اکتشافی 12 هزار کیلومتر مربع را در این منطقه شروع کرده که با تکمیل این اکتشافات، پیش بینی می شود حداقل 50 درصد به ذخایر موجود منطقه سنگان افزوده شود.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح های توسعه منطقه سنگان تصریح کرد: برای فرآوری سنگ آهن در این منطقه، طرح های 17.5 میلیون تنی کنسانتره و 15 میلیون تنی گندله سازی طراحی شده که واحد 2.6 میلیون تنی تولید کنسانتره به بهره برداری رسیده و در مجموع سرمایه گذاران متشکل از 5 شرکت داخلی شامل فولاد مبارکه، فولاد خراسان، گروه توسعه ملی، صنایع معدنی کاوه پارس و نیز مشارکت ایمیدرو و کنسوسیوم پارسیان، این طرح ها را اجرا می کنند.

 
وی افزود: اکنون زیرساخت های منطقه نظیر آب، برق و جاده در حال تامین است. همچنین، یکی از طرح های گندله سازی به ظرفیت 5 میلیون تن تا سال آینده راه اندازی می شود و پیش بینی شده دیگر طرح ها نیز از سال 96 وارد مراحل راه اندازی شوند.

 
به گفته کرباسیان، راه اندازی طرح های مذکور موجب پیشرفت و توسعه اقتصاد منطقه می شود و با محصولات تولیدی این کارخانه ها به واحدهای فولاد سازی نقاط مختلف کشور، فعال سازی و رونق صنایع بالا دستی و پایین دستی صنعت فولاد را به همراه داشته و درنتیجه، مناطق مختلف کشور نیز از این تغییر تاثیر خواهد پذیرفت.

 


استیل پدیا - مرجع خبری تحلیلی صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران