مدیرعامل ریوتینتو: پریشانی معدن به غول ها نیز می رسد

مدیرعامل ریوتینتو: پریشانی معدن به غول ها نیز می رسد

به گفته مدیرعامل ریوتینتو (Rio Tinto)، آشفتگی های ایجاد شده در قیمت مواد خام معدنی به زودی از محدوده شرکت های کوچک مقیاس فراتر رفته و گریبان شرکت های بزرگ معدنی را نیز به زودی خواهد گرفت؛ این شرکت ها وادار خواهند شد معادن دلخواه خود را فروخته و برای دیگر شرکت ها، فرصت ایجاد کنند.

 

به گزارش استیل پدیا، سم والش (Sam Walsh)، مدیرعامل دومین شرکت بزرگ معدنی در جهان، اعلام کرد: تولید کنندگانی که اکنون با چالش مواد معدنی روبرو هستند، دیگر تنها در محدوده شرکت های کوچک و متوسط مقیاس قرار ندارند؛ بلکه این جریان به شرکت های بزرگ نیز نزدیک می شود.

 


این شرکت همچنین اعلام کرد لیستی تهیه کرده است از معادنی که تمایل به خرید آنها را دارد، اما هنوز هیچ یک از این معادن، به فروش گذاشته نشده اند. والش در مصاحبه خود اعلام کرد در حال حاضر معدنی برای فروش وجود ندارد که تمایل ریوتینتو را به خرید جلب کند. بیشتر این معادن، به دلیلی موجه به فروش گذاشته شده اند؛ پر هزینه، کم کیفیت و یا با زیرساخت های ضعیف هستند.

 

آنگلو امریکن

 
شرکت معدنی آنگلو امریکن (Anglo American)، از جمله شرکت های بزرگی است که به دلیل افت بهای فلزات، زغال و سنگ آهن، معادن اضافی خود را برای فروش گذاشته است. این شرکت از این پس، تمرکز خود را بر روی چند معدن برتر خود حفظ خواهد کرد که از جمله آنها می توان به معدن الماس واحد De Beers اشاره کرد.

 
جرمی ساسمن (Jeremy Sussman)، تحلیل گر موسسه کلارکسون در نیویورک معتقد است اکنون می بایست به سمت مالکیت معادنی پیش رفت که نه تنها از وضعیت فعلی جان سالم به در می برند، بلکه از ضعف سایرین، منفعتی را نیز نصیب صاحبان خود می کنند؛ ریوتینتو اکنون در چنین جایگاهی است.

 
اکنون که بیشتر شرکت های معدنی از گلنکور تا فریپورت (Freeport McMoran) در تلاشند برخی معادن خود را به فروش برسانند؛ خریداران منطقی برای این معادن چه شرکت هایی هستند؟ ساسمن معتقد است بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) و ریوتینتو جزء پتانسیل هایی هستند که در تمام مذاکرات فروش معادن، درگیر خواهند بود.

 
داچ بنک (Deutsche Bank) نیز معتقد است ریوتینتو به دلیل اقدامات موثر در کاهش هزینه ها، در میان شرکت های معدنی، بهترین جایگاه را برای خود رقم زده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران