مذاکره با آلمان، اتریش و بلاروس برای همکاری در صنایع معدنی ایران

مذاکره با آلمان، اتریش و بلاروس برای همکاری در صنایع معدنی ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو انتقال تکنولوژی فرآوری مواد معدنی به داخل کشور را اولویت نخست سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: در حال مذاکره با آلمان، اتریش، بلاروس برای نحوه همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی هستیم.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان افزود: خوشبختانه کشور ما از ذخایر مناسب سنگ‌آهن، زغال‌ سنگ و گاز برخوردار است و در صورت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در معادن، می‌توانیم جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر اقتصادی باشیم.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو جذب سرمایه گذاری خارجی را جزو ضرورت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بر شمرد و تصریح کرد: در قراردادها با شرکت های خارجی، موضوع انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن توسط مهندسان کشورمان در راستای اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی لحاظ خواهد شد.

 

او ادامه داد: در این قراردادها، دو روش «سرمایه‌گذاری مستقیم» و «فاینانس و تامین مالی» مطرح می‌شود و تلاش ما این است که حداکثر استفاده از نیرو و شرکت‌های ایرانی صورت گیرد و مطابق منافع اقتصادی و ملی باشد.

 

کرباسیان با بیان اینکه در پی سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا و فرانسه، 6.5 میلیارد یورو یادداشت تفاهم در حوزه سنگ آهن، زنجیره تولید فولاد و آلومینیوم امضا شد، خاطرنشان کرد: بخشی از این یادداشت تفاهم‌ها با ایمیدرو و بخش دیگر با شرکت‌های خصوصی از جمله فولاد مبارکه منعقد شد که نویدی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است.

 

او ادامه داد: اکنون با کشورهای دیگری نظیر آلمان، اتریش، بلاروس برای نحوه همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در حال مذاکره هستیم. به تازگی، با ژاپنی‌ها موافقت‌نامه‌ای تا سقف10 میلیارد دلار توسط وزیر اقتصاد امضا شده و با چین نیز بسته 4 میلیارد دلاری در حوزه روی، آلومینیوم و معدنی‌ها مطرح شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران