نگرانی اروپا از افزایش صادرات آلومینیوم چین

نگرانی اروپا از افزایش صادرات آلومینیوم چین

با توجه به افزایش صادرات آلومینیوم چین به اروپا در 4 ماه نخست سال 2015 نگرانی دست اندرکاران این صنعت افزایش یافته است چون چین درنظر دارد تا پایان سال 2016 برای تضمین شرایط اقتصادی بازار دست به لابی بزند. ه گزارش چایناماینینگ، این اقدام شرایط را برای اروپا جهت محافظت در برابر صادرات ارزان سخت تر خواهد کرد. چین در سال 2001 به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد و باید پس از یک دوره 15 ساله اعضای سازمان تجارت جهانی ، چین را از نظر اقتصاد بر مبنای بازار (MES) بپذیرند.

 

اما اعضای سازمان تجارت جهانی از این می ترسند که اگر چین را از نظر اقتصادی بپذیرند دیگر نمی توانند تعرفه های ضد دامپینگ علیه محصولات چینی اعمال کنند.

 

بنابر این شبهه زیادی وجود دارد که چین بتواندمعیارهای لازم برای اقتصاد بر مبنای بازار را بدست آورد و یکی از چالش های اصلی این است که صنعت چین همچنان یارانه های سنگینی را به صادرات خود می دهد. تایید چین از جنبه اقتصاد بر مبنای بازار توسط سازمان تجارت جهانی مسایل جدی پیش روی صنعت آلومینیوم اروپا می گذارد.

 
طبق گزارش انجمن آلومینیوم اروپا ، صادرات آلومینیوم چین به اروپا از زمان شروع تاکنون نسبت به سال 2014 حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده که تهدیدات بی سابقه ای را برای بازار ایجاد می کند.

 
انجمن مذکور در گزارش خود می افزاید: مداخله دولت در بازار به کارخانه و صنایع توان مالی ناپایداری می دهد که می توانند بازارهای جهانی را تسخیر کنند؛ این وضعیت در نهایت رقابت ناعادلانه ای را ایجاد می کند که صنعت اروپا نمی تواند بازارهای خود را بهبود بخشد.

 


استیل پدیا - مرجع خبری تحلیلی صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران