بازار شمش

تثبیت قیمت های شمش در جنوب شرق آسیا

تثبیت قیمت های شمش در جنوب شرق آسیا

تعطیلات لونار (Lunar) سال نو چینی در جنوب شرق آسیا بر قیمت های شمش در این منطقه هم تأثیر گذاشته است .

 

به گزارش استیل پدیا، قیمت های شمش در هفته گذشته در جنوب شرق آسیا ثابت بود. فروشندگان چینی وارد تعطیلات شده اند و خریداران هم ترجیح می دهند تا بعد از تعطیلات منتظر بمانند .  

 

تجار فیلیپینی در اوایل هفته گزارش داده اند که پیشنهادها برای شمش با ضخامت 120 تا 130 میلیمتر چین 258 دلار CFR بود اما در هفته گذشته که هیچ معامله ای بسته نشده است. آخرین سفارش از مانیل برای شمش گرید Q275 در قیمت 265 دلار CFR بود . در بانکوک 20 هزار تن شمش 130 میلیمتری گرید Q195 از چین سفارش داده شده است.

 

پیشنهاد چینی ها برای محموله های شمش با ضخامت 150 میلیمتر تحویل اواخر ماه مارس با گریدهای Q235 و Q255 در حدود 253 تا 255 دلار CFR و برای شمش با ضخامت 130 میلمتر همین گریدها 255 تا 258 دلار CFR بود . البته این پیشنهاد تجار چینی است و کارخانه ها فعلاً در بازار فعال نیستند.  

 

شنیده شده که شمش دیگر مناطق هم اخیراً در جنوب شرق آسیا بفروش رفته است. روسیه در تاریخ 18 ژانویه شمش را با قیمت 258 دلار CFR به تایلند فروخته است . در هفته گذشته هم شمش ایران با همین قیمت به تایلند فروخته شده است که یک تاجر محلی گفت: اخیراً شمش ایران با قیمت 260 دلار به تایوان فروخته شده بود. او افزود: ایران برای فروش بیشتر فولاد به جنوب شرق آسیا آماده می شود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران