چگونه ایران به پایگاه صادرات فولاد منطقه تبدیل می‌شود؟

چگونه ایران به پایگاه صادرات فولاد منطقه تبدیل می‌شود؟

مشاور معاون اول رئیس‌جمهور دستاوردهای حضور بزرگان صنعت فولاد دنیا را در همایش فولاد و معدن تشریح کرد و گفت: مسائل جاری بازار، سیاستگذاری چین و استراتژی‌های جهانی و آینده صنعت فولاد در پساتحریم باید بررسی شود زیرا در شرایط فعلی باید به سمت رونق اقتصادی خیز برداریم تا هر چه سریعتر پروژه‌های توسعه‌ای اجرا شود.

 

به گزارش استیل پدیا، مصطفی موذن‌زاده با بیان اینکه توسعه صنعت فولاد یکی از اولویت‌های دولت در دوره پساتحریم است، گفت: همایش فولاد و معدن به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت فولاد در بازار داخلی و خارجی می‌پردازد.

 

او افزود: بزرگان صنعت فولاد در این همایش حضور پیدا خواهند کرد تا در فضای جدید اقتصادی در راستای توسعه این صنعت به بررسی مسائل جاری بازار و صنعت، سیاستگذاری چین و استراتژی‌های جهانی و آینده آن در پساتحریم بپردازند. چرا که الان باید به سمت رونق اقتصادی خیز برداریم تا هر چه سریعتر پروژه‌های توسعه‌ای اجرا شود.

 

بنیانگذار ایمیدرو با اشاره حضور تحلیلگران بزرگ و شرکت‌های دانیلی ایتالیا، گروه اس‌ام‌اس آلمان و سارایه اسپانیا در ششمین همایش چشم‌انداز فولاد و معدن تصریح کرد: در این همایش تلاش می‌شود مسائل مربوط به فاینانس پروژه‌‍‍‌های سرمایه‌گذاری فولاد از زوایه عدم وجود منابع مالی داخلی، بستر توسعه صنعت فولاد در داخل مطرح شود و راهکارهای منطقی و کارشناسی شده‌ای برای آنها طراحی شود.

 

او افزود: این روزها تقاضا در بازار فولاد مهمترین دغدغه این صنعت است و اغلب پروژه‌های مشترک تعریف شده برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد مسلما تا عملیاتی شدن و بهره‌برداری زمان‌بر خواهد بود و باید زمان راه‌اندازی این پروژ‌ه‌ها و تولیدات آنها هم در چشم‌انداز بازار فولاد در نظر گرفت.

 

مشاور معاون اول رئیس‌ جمهور تاکید کرد: به همین خاطر در همایش فولاد و معدن امسال باید مباحث اولیه بازار فولاد مطرح شود زیرا قراردادهای جدید امضا در صنعت فولاد در برآورده کردن اهداف طرح جامع فولاد تا سال 1404 حائز اهمیت هستند. در این گردهمایی باید به این پاسخ‌ها دست بیابیم که در سال‌های پیش رو آغاز واحدهای توسعه و اجرایی شدن همکاری‌ها چه زمانی خواهد بود و برای تولید نیازمند چه میزان مواد اولیه و منابع مالی داریم تا بازارمان را به هر لحاظ تامین کنیم.

 

او با اشاره به تاسیس شرکت مشترک پرشین متالیک با دانیلی ایتالیا اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های جدید مانند تاسیس شرکت بر مبنای نگاه صادراتی صورت گرفته و از راه‌اندازی آن در بندر چابهار معلوم است که دریچه‌ بازارهای صادراتی برای فولاد ساخت ایران گشایش پیدا کرده و حال باید با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و کاهش هزینه‌های تولید سهم‌مان را از بازار جهانی افزایش دهیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران