مهدی کرباسیان اعلام کرد

رکود،‌ سبب کاهش تولید فولاد شد

رکود،‌ سبب کاهش تولید فولاد شد

رکود حاکم بر بازار مصرف و ارزان فروشی تولیدات چینی، سبب شد تولید فولاد ایران، کاهش یابد.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ مهدی کرباسیان به آمار تولید این محصول در کشور اشاره کرد و گفت: رکود حاکم در بازار و کندی کار ساختمان‌ سازی و پروژه‌های عمرانی و مشکلاتی از این دست باعث شده است واحدهای تولید کننده فولاد از حجم تولیدات خود بکاهند.

 
وی ادامه داد: عوامل فوق سبب شده که امسال به رقم پیش بینی تولید 18 میلیون تن فولاد نرسیم. کرباسیان در ادامه با تاکید بر این نکته که «دلیل این امر،‌ پایین بودن ظرفیت تولید نیست»، افزود: اگر امسال می‌توانستیم مساله گندله را با تکیه به واردات حل کنیم شاید به تولید 21 میلیون تن هم دست پیدا می‌کردیم، اما مساله اصلی اینجاست که ما بازار مصرف برای این میزان تولید نداریم.

 

به گفته کارشناسان، ایران از بالاترین مزیت‌های ممکن در تولید فولاد برخوردار است. منابع عظیم سنگ‌آهن، انرژی، دسترسی به آب‌های آزاد خلیج فارس و اقیانوس هند، هزاران نیروی تحصیل کرده در رشته‌های فنی و ... از جمله مزیت‌هایی هستند که ایران تمامی آن ها در اختیار دارد.

 

ایران با تولید 16.1 میلیون تن فولاد یکی از بزرگ‌ترین‌ تولید کنندگان خاورمیانه و چهاردهمین تولیدکننده فولاد در دنیا است. این آماری است که انجمن جهانی فولاد بعد از بررسی فعالیت فولاد سازان دنیا در سال 2015 در رابطه با ایران نشان داد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران