قیمت های داخلی

رکود در بازار میلگرد آسیا

رکود در بازار میلگرد آسیا

بازار میلگرد آسیا راکد بود زیرا با فرارسیدن تعطیلات سال نو چینی صادرکنندگان تقریباً ارائه قیمت های جدید را متوقف کرده اند .

 

به گزارش استیل پدیا، خریداران هم با توجه به شرایط مبهم بازار بعد از تعطیلات چندان عجله ای برای سفارش قبل از تعطیلات ندارند. البته عمده ترین خریداران از هنگ کنگ و سنگاپور هم بدلیل آغاز تعطیلات سال نو چینی سفارشات خود را بسته اند .   

 

میلگرد با قطر  16 تا 20 میلیمتر گرید  BS500 در قیمت 248 تا 253 دلار FOB چین بود . این قیمت هشت روز است که بدون تغییر مانده است . قیمت های داخلی برای میلگرد با قطر 18 تا 25 میلیمتر گرید HRB400 در پکن 855 , 1 تا 885 , 1 یوآن (282 تا 287 دلار) تحویل درب انبار و 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود .

 

منبعی نزدیک به یک کارخانه فاش کرد در این هفته کارخانه آنها با قیمت 260 دلار CFR سنگاپور فروش کمی داشته است . در اوایل هفته جاری هم یک تاجر و یک دلال در سنگاپور شنیده اند کارخانه ای با قیمت 260 دلار  CFR پیشنهاد می داده است اما خریداران علاقه ای به سفارش با این سطح قیمت ندارند زیرا سطح موجودی در انبارهایشان راضی کننده است .  

 

گرچه خریداران هیچگونه افزایش قیمت را نمی پسندند مگر اینکه تقاضا بهبود یابد و یا ظرفیت تولید کارخانه کاهش یابد اما رسیدن به این نقطه هم سخت است .  

 

یک تاجر در شرق چین گفت من هم اینک در حال سر و سامان دادن به سفارشات قبلی هستم و کارخانه ها هم پذیرش سفارشات جدید را از بعد از تعطیلات شروع می کنند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران