توقف رشد سنگ‌آهن و فولاد در آستانه سال جدید چینی

توقف رشد سنگ‌آهن و فولاد در آستانه سال جدید چینی

قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی چین، رشد جلسات گذشته خود را پاک کرد. این در حالی است که فعالیت‌های معاملاتی در بزرگترین مصرف‌کننده فولاد و سنگ‌آهن در آستانه سال جدید قمری (چینی) کند شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، یک معامله‌ گر سنگ‌آهن در شانگهای اعلام کرد: بازارهای چین از 8 تا 12 فوریه تعطیل خواهد بود و برخی از تولید کنندگان فولاد در نظر دارند در این مدت زمان واحدهای خود را تعمیر و نگهداری کنند. برخی به ذخیره‌ سازی مجدد سنگ‌آهن پرداخته و برخی کارخانه‌های دیگر که احساس می‌کنند ذخایر کافی در اختیار دارند، به نگهداری و تعمیر واحدهای خود خواهند پرداخت.

 

قیمت میلگرد ساختمانی برای تحویل در ماه می در بورس آتی شانگهای با رشدی 0.4 درصدی به یکهزار و 823 یوان (277 دلار) رسید. در بورس کالای دالیان، هر تن سنگ‌آهن ماه می با رسیدن به اوج خود در یک ماه اخیر قیمت 330 یوان را به ثبت رساند.

 

معمولا پس از سال جدید قمری چین،‌ میزان مصرف فولاد افزایش می‌یابد،‌ با این حال معامله‌گران به دلیل کندی اقتصاد نسبت به افزایش مصرف فولاد در سال جاری خوش‌بین نیستند.

 

فعالیت‌های تولیدی چین در ماه ژانویه با بیشترین سرعت در سه ماه و نیم اخیر کاهش یافته است و نشان از شروع ضعیف دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2016 دارد. بر اساس اظهارات معامله‌گران، فعالیت موجود در بازارهای فیزیکی در آستانه تعطیلات هفته آینده به شدت کم بوده است. تعطیلی مختصر بنادر در استرالیا منجر به اختلال زیادی در فعالیت‌های حمل‌ونقل دریایی نشده است.

 

بر اساس آمار TSI، قیمت هر تن سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین، بدون تغییر 41 دلار و 50 سنت باقی ماند. با این حال در میان عرضه مازاد در بازار، شاخص قیمتی سنگ‌آهن در ماه ژانویه بیش از 3 درصد افت داشته که چهارمین ماه نزولی خود را در 5 ماه گذشته به ثبت رسانده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران